فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

ارتقاء رتبه شغلی عالی معاون اجرایی

ارتقاء رتبه شغلی عالی معاون اجرایی
ارتقا رتبه شغلی عالی معاون اجرایی
ارتقاء رتبه شغلی عالی معاون اجرایی
مقدمه :
اینجانب چندین سال است که مشغول به خدمت در آموزش و پرورش می باشم و هدف از تهیه این مستندات و تجربیات ، قرار دادن تجربیاتم در پست معاونت اجرایی دبیرستان به سایر همکاران می باشد .
در ابتدا مقدمه ای از کارم را بیان می دارم .
وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم.
باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی کودکان و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.
در این میان معاون اجرایی در مدرسه همیشه در انجام کارها باید دقت لازم و کافی را داشته باشد و بتواند پرونده های نمرات ، انضباطی و فعالیت های دانش اموزان را به خوبی ثبت کرده و آنها را نگهداری نماید .
نکات کلیدی :
معاونت اجرایی ، وظایف ، تجربیات ، راهکارها
شرح وظایف و مسئولیتهای اینجانب به عنوان معاون اجرایی مدارس :
1 - فراهم سازی الگوهای روش تدریس، فنون کلاس داری، طراحی و برنامه ریزی درسی، آموزشی و پرورشی، ارتقاء فرآیند یاددهی، روش های تهیه طرح درس و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی به آموزگاران و معلمین کم سابقه و نیازمند راهنمایی و کمک.
2 - برنامه ریزی جهت استفاده از امکانات مدارس تحت پوشش ( مانند لوازم سمعی و بصری، رایانه، کارگاه و آزمایشگاه و ... ) به صورت یکپارچه به منظور استفاده بهینه از امکانات.
3 - انجام و تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان در پایان هر دوره.
4 - تعامل، پاسخ گویی به مراجعات و سوالات مراجعین و والدین دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی، پرورشی، مشاوره ای و اداری آنان.
5 - ارائه گزارش دوره ای و لازم به واحد ها و مسئولین آموزش و پرورش منطقه.
6 - تهیه دفاتر و اسناد هزینه مالی مجتمع و مدارس تحت پوشش مطابق قوانین و مقررات مربوط.
7 - ارائه گزارش به مسئولین ذی ربط در خصوص مسائل امنیتی، تعمیرات، توسعه و ... که لازم است جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و یا توسعه امر آموزش و پرورش صورت پذیرد.
8 - همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه.
9 - ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعداد های مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آنها .
10 - تهیه و اجرای برنامه های سالانه آموزشی مدرسه با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء، کارکنان و دانش آموزان.
11- نظارت بر امور تهیه و تنظیم برنامه های هفتگی مدرسه بر اساس جدول مواد درسی برنامه مصوب و مطابق با دوره یا دوره های تحصیلی مربوط و سازماندهی نیروی انسانی بر اساس ضوابط و متناسب با برنامه ها.
12- همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب.
13- ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه در اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی براساس ضوابط و مقررات.
14- نظارت بر حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط، همچنین شناسایی کارکنان کوشا، ساعی، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آنها.
15- همکاری در تهیه، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر.
16- همکاری در تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان.
17- همکاری در مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان.
18- ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدرسه و مراقبت بر اجرای صحیح وظایف آنان.
19- حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط.
20- همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش آموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورت جلسات مربوط.
21- همکاری با مدیر در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدرسه و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی.
22- همکاری در برنامه ریزی، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مدرسه مطابق ضوابط و مقررات مربوط.
23- اجرای بخشنامه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها، شیوه نامه ها، و ... ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله .
24- همکاری با مدیر و معاونین مدرسه در استفاده بهینه از منابع مالی.
25- تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر.
فهرست مطالب
مقدمه : 7
نکات کلیدی : 7
شرح وظایف و مسئولیتهای اینجانب به عنوان معاون اجرایی مدارس : 8
تجارب و تبیین آن : 12
تجربه 1 : تهیه پوشه کار برای دانش اموزان 12
تجربه 2 : کارهایی که در هنگام ابتدای سال تحصیلی انجام می دادم : 14
تجربه 3 : پیشنهاد به معلمان در تهیه دفتر کلاسی 14
تجربه 4 : تهیه لیست کلاس 15
تجربه 5 : نظارت بر امر آموزش همکاران: 15
تجربه 6 : گرد آوری آخرین اطلاعات در مورد دانش آموزان : 16
تجربه 7 : معرفی دانش آموزان برتر اخلاقی و درسی: 16
تجربه8: 17
کنترل غیبت ها : 17
تجربه 9 : مناسبت ها : 17
تجزیه و تحلیل تجارب بنده به عنوان معاون اجرایی 18
نقش های معاونان اجرایی مدارس : 18
1 - نقش اسوه ای و هدایتی معاون اجرایی : 18
2-نقش حمایتی ، مشاوره ای و کاهش مشکلات همکاران و دانش آموزان : 19
3-نقش آموزشی معاونین اجرایی : 20
4-نقش ارتباطی (با خانواده و همکاران و دیگر افراد ) 21
5-نقش معاون در ایجاد نظم وانضباط : 22
6-نقش معاون در بهداشت روانی در مدارس : 22
7- نقش معاون در ایجاد جامعه پذیری در دانش آموزان : 23
تجربه مرخصی های آخر هفته و تبیین آن : 24
چگونه با دانش آموزان بی انضباط برخورد کنیم ؟ 25
تجربه های مفید درباره ارزشیابی ونظارت برکار همکاران و تبیین آن 26
چند تجربه مفید درباره شیوه برخورد با دانش آموزان خاطی که مقررات آموزشگاه را رعایت نمی کنند. 27
اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی 29
توصیه به همکاران 33
آنچه یک معاون اجرایی باید بداند 33
متانت و وقار معاون 33
قول و تعهد معاون 34
محبت ورزی 34
تربیت در پرتوی شخصیت 35
نکات مهم در ثبت اطلاعات دانش آموزان در سناد 36
ﻧﻜﺎت ﻛﻠﻴﺪی درباره ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎی داﻧﺶ آﻣﻮزی : 40
پیشنهادات برای انجام بهتر وظایف معاون اجرایی حاصل تجربیات بنده 41
صحافی لیست های دبیر 45
نتیجه گیری : 46
پیشنهادات کلی : 47
منابع 50

این مقاله به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 51 صفحه آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن office2010 به بالا باز کنید

  مقدمه : اینجانب چندین سال است که مشغول به خدمت در آموزش و پرورش می باشم و هدف از تهیه این مستندات و تجربیات ، قرار دادن تجربیاتم در پست معاونت اجرایی دبیرستان به سایر همکاران می باشد . در ابتدا مقدمه ای از کارم را بیان می دارم . وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی دست یابیم . باید بپذیریم مسئولیت اولیای مدرسه بخصوص معاو ...

ارتقا رتبه


شغلی


عالی


معاون


اجرایی


آموزش و پرورش


رتبه گیری

پرسشنامه رضایت شغلی هرزبرگ

پرسشنامه رضایت شغلی هرزبرگ
این پرسشنامه شامل تعرف عملیاتی و ابعاد رضایت شغلی از دیدگاه هرزبرگ می باشد.
پرسشنامه رضایت شغلی هرزبرگ رضایت شغلی
رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرشهای مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند. وقتی یک شخص میگوید دارای رضایت شغلی بالایی است، این بدان مفهوم است که او واقعا شغلش را دوست دارد، احساس خوبی درباره کارش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است. نتایج تحقیقات نشان میدهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر، از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند.پس رضایت شغلی نتیجه ادراک کارکنان است که محتوا و زمینه شغل آن چیزی را که برای کارمند ارزشمند است، فراهم میکند. رضایت شغلی یک حالت احساسی مثبت یا مطبوع است که پیامد ارزیابی شغل و تجربه فرد است. این حالت احساسی مثبت، کمک زیادی به سلامت فیزیکی و روانی افراد میکند و از نظر سازمانی، سطح بالای رضایت شغلی منعکس کننده جو سازمانی بسیار مطلوب است که منجر به جذب و بقاء کارکنان میگردد(مقیمی،1387).
تعداد صفحات: 8
فرمت فایل: doc


الف- منابع و مآخذ فارسی


1.برومند،زهرا(1376).مدیریت رفتار سازمانی.تهران:انتشارات دانشگاه پیام نور.
2.حدادی،محمود(1384).رضایت شغلی و تعهد سازمانی.تهران:انتشارات سمت.
3.شفیع آبادی،عبدالله(1382).راهنمایی،مشاوره شغلی وحرفه ای ونظریه های انتخاب شغل .تهران:انتشارات رشد.
4.قلی پور،آرین(1386).مدیریت رفتار سازمانی.تهران:انتشارات سمت.
5.قنبری،علی الله وبخت جو، شراره(1390).دورکاری.تهران:شرکت فرآزما پردازش.
6.محمدزاده،عباس ومهرورژان،آرمن(1375).رفتارسازمانی، رویکردی شناختی.تهران:انتشارات علامه طباطبائی.
مقیمی،سیدمحمد(1387).سازمان ومدیریت رویکردی پژوهشی.تهران:نشرترمه.7

ب- منابع و مآخذ خارجی:

1-Baker ,W. E.(1978).Certain dimension of job context and their relationship to job satisfaction. published DPS ,pace university.
  1. Hackman,J.R. and okldham ,G.R.(1980).work redesign .Reading ma.Addison wesly publishing, company Inc.
  2. Harold,W.(1973).What’s wrong with work in America?.monthly labor Review.No 96,3.P38.
  3. Huddleston,P.andGood,L.K.(1998).Job motivatiors in Russia and polish retail firms. International journal of retail and distribution management.No 9
  4. Robbins Stephen p., Organization behavior: Concepts _ Controveises_Aplications , 2th ed ., NEW Jersey: Prentice _ Hall International, 1996.

رضایت شغلی رضایت شغلی عبارت است از حدی  از احساسات و نگرشهای مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند. وقتی یک شخص میگوید دارای رضایت شغلی بالایی است، این بدان مفهوم است که او واقعا شغلش را دوست دارد، احساس خوبی درباره کارش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است. نتایج تحقیقات نشان میدهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر، از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند.پس رضایت شغلی نتیجه ا ...

رضایت شغلی


پرسشنامه


مدیریت


دانلود


خرید


هرزبرگ


تعریف عملیاتی

گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس

گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس
دانلود گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات 115
گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس دانلود گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات 115
دانلود گزارش تخصصی معلمان,راهکارها,پیشنهادات,گزارش تخصصی فرهنگیان,
این گزارش تخصصی جهت ارائه برای ارزشیابی و کسب امتیاز کامل و همچنین جهت ارائه به عنوان تحقیق ارتقاء شغلی بسیار کامل میباشد
چکیده

با نگاهی گذرا در می یابیم که معاون اجرایی نه تنها در ثبت مشخصات و نمرات دانش آموزان نقش اصلی را دارند بلکه در کلیه امورات هر واحد آموزشی مانند ثبت کلیه مشخصات,کلیه عوامل مدرسه , تنظیم برنامه هاو پیگیری بخشنامه ها گرفته تا دیگر موارد را به دوش میکشد.
اگر خوب دقت شودو مورد توجه قرار گیرد تمام امورات در هر واحد آموزشی به کادر دفتری آموزشگاه ختم می شود.حال آنکه نیروی دفتری در مدارس بسیار کم است ودر آموزشگاه هایی که دانش آموز کمتری دارند نیروی دفتری تعلق نمی گیرد به مدارسی که این نیروی داده می شود . سال های سال است معاون اجرایی پست ناشناخته جهت تمام کارکنان یک واحد آموزشی است که کماکان کلیه کارکنان و افراد آموزشی برای انجام فعالیت های اداری و دفتری نیازمند این پست سازمانی مهم هستند..لذا این موارد در آموزشگاهی مورد توجه قرار گرفته و می توان در این راستا تامل نموداینجانب تصمیم گرفتم راهکار ها و روش های انجام بهینه وظایف خود را در قالب اقدام پژوهی انجام داده و آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم . شاید بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و سند تحول بنیادین موثر واقع شود.
کلیدواژه
معاونت ، اجرایی ، مدرسه ، وظایف ، دانش آموز


مقدمه

وقتی در شرح وظایف معاون اجرایی می نگریم می بینیم که یک معاون اجرایی باید با تمام کارکنان از رئیس مدرسه گرفته تا پایین ترین پست که در مدارس موجود است همکاری کند . تا چند وقت پیش که نام معاون اجرائی در مدارس نامی نا آشنا بود جایگاهی نداشت و در هر مرحله که افزایشی اتفاق می افتاد دفتر داران جایگاهی نداشتند. هم اکنون به گونه ای شده که لااقل بتواند به این قشر هم توجه شود.تجربیات خدمت در نظام آموزش و پرورش به بنده آموخت که چگونه به یک واحد آموزشی باید توجه شود تا هیچ گونه از برنامه ها یک سال تحصیلی عقب نمانم . چرا در یک واحد آموزشی اگر خوب توجه کرد اکثر بارها بر روی معاون اجرایی آموزشگاه است.این یک کلاس نیست بلکه یک واقعیت است که در تمام مدارس کشور سایه افکنده است . تهیه کردن بخشنامه ها , ثبت نمودن بخشنامه ها,پیگیری بخشنامه ها و جواب دادن به آنها همگی برعهده مسئول معاون اجرایی گذاشته شده است.حتی اگر در مواردی هر چند اگر یک بخشنامه به قسمت دیگری ارجاع داده شود پیگیری و پاسخ آن نیز بر عهده معاون اجرایی گذاشته شده است . در زمان بر گزاری امتحانات داخلی هماهنگ نهائی کار یک معاون اجرایی بسیار سنگین است چرا که تهیه و تظیم صورت جلسه برگزاری هر امتحان بر عهده معاون اجرایی است . در بعضی از موارد حتی تکثیر سوالات و بسته بندی سوالات را نیز از وظایف معاون اجرایی می دانند.حال چرا اینگونه موارد همگی باید بر عهده معاون اجرایی باشد.. در شرح وظایف یک دفتر دار (معاون اجرایی)به وضوح قید نشده است .
تمام سطر های یک شرح وظایف به تمام امورات یک واحد آموزشی اشاره شده است.نوشته شده همکاری با معاون آموزشی نوشته شده همکاری با معاون پرورشی و غیره ........ دقیقا اشاره نکرده که تا چه حد یا چقدر وقتی کلمه همکاری قید شود تا آنجایی که لازم بدانند از یک مسئول دفتری کار می خواهند یا مسئولیت به او واگذاری می کنند .اینجانب شمس الملوک شهبازی بعد از 30 سال تجربه در آموزش و پرورش تصمیم گرفتم راهکار ها و وظایف معاونت اجرایی را در عملکردم و گزارش چگونگی آن به رشته تحریر درآورم.
بیان مسئله
باید بپذیریم وقتی که یک نظام آموزشی بر پایه تفکر مهندسی آموزش استوار گردد آسان تر می توانیم به آمال و اهداف آموزشی پیش بینی شده دست پیدا کرد.باید بپذیریم مسئولیت کادر مدرسه بخصوص معاونین مسئولیتی بسیار خطیری می باشد. معاونین مسئول تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگار و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی کودکان و نوجوانان هستند و مدرسه محلی است که درآن هر دانش آموز به منظور ارضای نیازهای خویش و براساس تجربه های قبلی رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.
مثلاً یک دانش آموزی پرخاشگر و بی انضباط است و دیگری فعالیت و پشتکار دارد، سومی رهبری می کند و آن یکی دلقک پیشه است و لودگی پیش می گیرد. بنابراین ما باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنیم که در آن هر دانش آموزی بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند. معاون اجرایی هم درخصوص نظم دادن به پرونده های تحصیلی دانش آموزان ،نامه نگاری اداری بررسی آیین نامه ها وآشنایی کامل باسیستم متمرکز مدرسه خود مدعای هم برشرایط سخت کاری یک معاون اجرایی می تواند باشد. معاون اجرایی هماهنگ کننده ی بین معلمان ومدیر وسایرمعاونین و دریک آموزشگاه می باشد. یک معاون اجرایی وقتی می تواند موفق باشد که بتواند رابطه ی خیلی خوبی با معلمان ودانش آموزان اولیا ومدیرداشته باشد.
توصیف وضعیت موجود
اینجانب چند سالی است که در پست معاون اجرایی در حال خدمت رسانی می باشم .. وظایف و مسئولیت های خطیری بر عهده بنده می باشد چرا که علاوه بر مسئولیت های عادی بنده می بایست دبیران و کادر مدرسه را در مورد بخشنامه ها و مسابقاتی که در سطح عوامل اجرایی و دبیران برگزار می شود توجیه نمایم. به دلیل اینکه در آموزشگاه من اکثر دبیران و کادر مدرسه علاقه زیادی به شرکت در مسابقات فرهنگی آموزشی دارند. ضمنا می بایست در شرح وظایفم کمبود ها را جبران کرده تا در سال آینده مشکلی برای همکار جدیدی که قرار است در این پست خدمت کند پیش نیاید. در اوایل سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به بهبود و اجرای کامل وظایفم در سمت معاون اجرایی بپردازم.
گرد آوری شواهد یک
گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در اقدام پژوهی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.
در ابتدای کار در مورد وضعیتم با سوالات زیر روبرو شدم:
1.آیا برگه های امتحانی تاریخ امضاء دبیر دارد ؟
2.آیا برگه های امتحانی بر اساس حروف الفبا تنظیم شده بود؟
3.آیا صورت جلسه امتحانی در درون پاکت وجود دارد ؟
4.آیا لیست حضور و غیاب دانش آموزان در درون پاکت وجود دارد ؟
5.آیا صورتجلسه بازبینی اوراق در درون پاکت وجود دارد ؟
6.آیا لیست اعتراضات بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است ؟
7.آیا برکهای امتحانی تجدید نظرباخودکار سبز تحصحیح وامضاء شده است؟
8.آیا برگهای امتحانی درجای امن نگهداری می شود؟
9.آیا برگه های امتحانی سال های قبل امضاء شده اند؟
10.آیا صورتجلسه برگه های امتحانی سال های قبل که امحاء شده اند ،درمدرسه موجود است ؟
11.آیا بخش نامه ها و دستورالعمل ها در مورد تشکیل بانک سوالات اجرا و عملی شده است ؟
13.آیا نظارت بر کیفیت و طراحی و تایپ سوالات امتحانی وتصحیح اوراق امتحانی داخلی توسط مدیر انجام گرفته است ؟
12.آیا دفتر رسید مدارک در مدرسه موجود دارد ؟
13.آیا دفتر رسید مدارک صحافی شده است ؟
4.آیا دفتز رسید مدارک پلمپ شده است ؟
15.آیا صورتجلسه تفکیک صفحات دفتر رسید مدارک بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است ؟

16.آیا امضاء و اثر انگشت تحویل گیرندگان مدارک تحصیلی گرفته شده است ؟
17. آیا همه ستون های دفتر رسید مدارک تکمیل شده اند ؟
18.آیا تحویل مدارک به فرد ذی نفع برابر با ضوابط انجام شده است ؟ ( به شرط دارد بودن 18 سال تمام و یا ولی ، قیم و وکیل قانونی )
19.آیا پوشه کمیسیون خاص نزد مدیر مدرسه وجود دارد ؟
20.آیا پوشه امحاء اوراق نزد مدیر مدرسه وجود دارد ؟و .....
راه حل های پیشنهادی
با مشاهده و انجام پرسش نامه از معاونان اجرایی و سایر همکاران شرح دقیق وظایف خودم را اینچنین جمع آوری نمودم:
1) همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش اموزان و اولیای انها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه .
2) ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس متناسب با تفاوت های فردی آنها .
3) همکاری در برنامه ریزی سالانه آموزشی معاونان مدارس با رعایت ضوابط و از طریق مشارکت اولیاء ، کارکنان ، دانش اموزان .
4) همکاری در برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدارس برای ایفای نقش تربیتی .
5) همکاری در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه جهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی بر اساس ضوابط و مقررات
6) همکاری در جهت حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشکر .
7) همکاری در برنامه ریزی ، نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر مدارس نظیر مراسم آغازین ، مناسبت ها ، ایام ا... ، نماز جماعت فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، بازدید ها و اردوها .
8) توسعه مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های مربوط ، گردهمایی ها ، جشنواره ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان مطابق ضوابط و مقررات .
9) همکاری در تهیه ، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر .
10) تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان .
11) مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدارس و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان .
12) همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش اموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورتجلسات مربوط.
13) همکاری با مدیر در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدارس و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات
14) برنامه ریزی ، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط .
15) اطلاع رسانی و اجرای بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، آیین نامه ها ، شیوه نامه ها ، و ... ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله .
16) تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدارس با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر .
17) بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فعالیت های مدارس .
18) تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان مدارس برابر مقررات و در زمان مقرر.
19) تحویل اسناد و دفاتر امتحانات و صورت اموال و وسایل مدرسه در صورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات .
20) پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به والدین ، دانش آموزان ، کارکنان و سایر مراجعین برابر ضوابط و مقررات .
21) انجام کلیه امور مربوط به کار با سامانه های الکترونیکی ( بکفای تحت وب ، دانش اموزی و .. )
22) انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .
اجرای راه حل ها و نظارت بر آن
شناسنامه سلامت یکی از اصلی ترین مدارک ثبت نام دانش آموز ، شناسنامه سلامت است. طبق قرارداد منعقده بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، اطلاعات دانش آموزان مشکل دار می بایست دقیقا ثبت شود و مدیران مدارس موظف هستند شناسنامه سلامت تکمیل شده را بررسی و نسبت به ثبت نام دانش آموز اقدام نمایند.پیشنهاد می گردد مدیران مدارس حتما حتما بررسی شناسنامه ها را جدی بگیرند. چنانچه دانش آموزی به علت بیماری خاصی ، فعالیتی در مدرسه نماید که نباید انجام دهد، شخص مدیر از نظر داداگاه اداری موظف به پاسخگویی است.به این ترتیب شروع به ثبت اطلاعات در این مقوله و اجرایی شدن آن پرداختم.
در آغاز سال در جهت تنظیمات پوشه تحصیلی دانش آموزان که در هر پوشه دانش آموز می بایست اطلاعات تحصیلی ایشان باشد. را جمع آوری کرده و به این ترتیب شروع به ثبت اطلاعات در این مقوله و اجرایی شدن آن پرداختم.که عبارت بودند از :
پرونده سلامت دانش آموز که شامل دفترچه سلامت ایشان می گردد.
یک برگ کپی شناسنامه از خودش .
تعدادی عکس که می توان برای هرمقطع به روز شوند.
فعالیت های اداری ، دفتری و مالی که انجام گرفت :
1 - چینش پرونده ها بر اساس حروف الفبا یا سال تحصیلی .
2- جدا نمودن ترک تحصیل ها ، فارغ تحصیلان .... بر اساس محل سکونت .
3- اختصاص یک کمد به امور بانکی پرونده های دانش آموزان ، پرونده همکاران ، بخشنامه ها و ...
4- کنترل پرونده های جدید .
5- به روز بودن امور مالی مدرسه ورعایت ضوابط وقوانین مربوط به این امر.
6- حضور دفتردار حداقل درهفته دوروز در آموزشگاه .
7- تکریم ارباب رجوع جهت پاسخگویی سریع.
8-بررسی پرونده ها و رفع معایب.
9- جداسازی اطاق مخصوص بایگانی.

دانلود گزارش تخصصی معلمان بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی مدارس بافرمت ورد وقابل ویرایش تعداد صفحات 115 دانلود گزارش تخصصی معلمان,راهکارها,پیشنهادات,گزارش تخصصی فرهنگیان, این گزارش تخصصی جهت ارائه برای ارزشیابی و کسب امتیاز کامل و همچنین جهت ارائه به عنوان تحقیق ارتقاء شغلی بسیار کامل میباشد  چکیده با نگاهی گذرا در می یابیم که معاون اجرایی نه تنها در ثبت مشخصات و نمرات دانش آم ...

دانلود گزارش تخصصی معلمان


راهکارها


پیشنهادات


گزارش تخصصی فرهنگیان


بهینه سازی


ظایف


مسئولیت های


معاون


اجرایی


مدارس

پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال

پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال
بکارگیری مدیریت دانش, دانلود رایگان پرسشنامه سرمایه اجتماعی, دانلود رایگان پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی, دانلود رایگان پرسشنامه سرما
پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشالتوضیحات ابزاری :
پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998) دارای 3 بعد ساختاری، ارتباطی و شناختی می باشد که هفت خرده مقیاس شبکه ها، اعتماد، همکاری، فهم متقابل، روابط، ارزش ها، تعهد را مورد بررسی قرار می دهد و در 28 گویه تنظیم شده و براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت (خیلی موافقم = 5، موافقم= 4، نظری ندارم = 3، مخالفم= 2 و خیلی مخالفم= 1) ساخته شده است.
ناهاپیت و گوشال (1996) با رویکرد سازمانی جنبه های مختلف سرمایه اجتماعی را درسه بعد جای می دهند:
1. ساختاری: بارت (1992) عنصر ساختاری سرمایه اجتماعی اشاره به الگوی کلی تماس های بین افراد دارد یعنی، شما به چه کسانی و چگونه دسترسی دارید و مهمترین جنبه های این عنصر عبارتند ازروابط شبکه ای بین افراد، پیکربندی شبکه ای، و سازمان مناسب.
2. ارتباطی (مشتری): ناهاپیت و گوشال (1996) عنصر ارتباطی سرمایه اجتماعی توصیف کننده نوعی روابط شخصی است که افراد با یکدیگر به خاطر سابقه تعاملات شان برقرار می کنند. مهمترین جنبه های این بعد از سرمایه اجتماعی عبارتند از: اعتماد ؛ هنجارها؛ الزامات و انتظارات و هویت.
3. شناختی: عنصر شناختی سرمایه اجتماعی اشاره به منابعی دارد که فراهم کننده مظاهر، تعبیرها و تفسیرها و سیستم های معانی مشترک در میان گروه ها است مهمترین جنبه های این بعد عبارتند از زبان و کدهای مشترک، و حکایات مشترک .
شامل :توضیحات ابزاریاعتبار و پایاییسوالات پرسشنامه به تفکیک خرده مقیاس ها همراه جدولروش نمره گزاریشیوه اجرامنابع
پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال توضیحات ابزاری : پرسشنامه  سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال  (1998) دارای 3 بعد ساختاری، ارتباطی و شناختی می باشد که هفت خرده مقیاس شبکه ها، اعتماد، همکاری، فهم متقابل، روابط، ارزش ها، تعهد را مورد بررسی قرار می دهد و در 28 گویه تنظیم شده  و براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت (خیلی موافقم = 5، موافقم= 4، نظری ندارم = 3، مخالفم= 2 و خیلی ...

بکارگیری مدیریت دانش


دانلود رایگان پرسشنامه سرمایه اجتماعی


دانلود رایگان پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی


دانلود رایگان پرسشنامه سرما

حقوق مدنی 5 حقوق خانواده ( صفایی، امامی) حقوق پیام نور

حقوق مدنی 5 حقوق خانواده ( صفایی، امامی) حقوق پیام نور
دانلود کتاب حقوق خانواده حقوق مدنی 5 رشته حقوق دانشگاه پیام نور تالیف دکتر سید حسین صفایی و دکتر اسدالله امامی با فرمت pdf
حقوق مدنی 5 حقوق خانواده ( صفایی، امامی) حقوق پیام نور
کتاب حقوق خانواده منبع درس حقوق مدنی 5 رشته حقوق دانشگاه پیام نور تالیف دکتر سید حسین صفائی و دکتر اسدالله امامی شامل 421 صفحه کتاب در قالب فایل pdf ...

دانلود


کتاب


حقوق


خانواده


مدنی5


مدنی


5


اسدالله


امامی


سید


حسین


صفائی


صفایی


پیام نور


pdf

آمار توصیفی در روانشناسی و علوم تربیتی - حسن امین پور - پیام نور

آمار توصیفی در روانشناسی و علوم تربیتی - حسن امین پور - پیام نور
دانلود کتاب آمار توصیفی در روانشناسی و علوم تربیتی تالیف حسن امین پور با فرمت pdf
آمار توصیفی در روانشناسی و علوم تربیتی - حسن امین پور - پیام نور
کتاب آمار توصیفی در روانشناسی و علوم تربیتی  تالیف حسن امین پور  منبع رشته های روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور شامل 195 صفحه کتاب در قالب فایل pdf ...

دانلود


کتاب


آمار


توصیفی


روانشناسی


علوم


تربیتی


پیام نور


حسن


امین پور


pdf

PDF خلاصه کتاب برنامه ریزی مسکن دکتر پور محمدی

PDF خلاصه کتاب برنامه ریزی مسکن دکتر پور محمدی
PDF خلاصه کتاب برنامه ریزی مسکن دکتر پور محمدی
PDF خلاصه کتاب برنامه ریزی مسکن دکتر پور محمدی این فایل که مشتمل بر 86 صفحه می باشد، خلاصه ای از کتاب مسکن دکتر پور محمدی می باشد، و نکات و صفحات مهم آن به طور خلاصه برای افرادی که فرصت مطالعه کل کتاب را ندارندف تهیه شده است.

این فایل که مشتمل بر 86 صفحه می باشد، خلاصه ای از کتاب مسکن دکتر پور محمدی می باشد، و نکات و صفحات مهم آن به طور خلاصه برای افرادی که فرصت مطالعه کل کتاب را ندارندف تهیه شده است. ...

PDF


خلاصه کتاب


برنامه ریزی مسکن


دکتر پور محمدی

دانلود جدیدترین و کامل ترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی پرورشی براساس طرح تدبیر قابل ویرایش

دانلود جدیدترین و کامل ترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی پرورشی براساس طرح تدبیر قابل ویرایش
تقویم اجرایی پرورشی برنامه ی سالانه پروشی95 دانلود جدیدترین تقویم اجرایی پرورشی برنامهی سلانهی پروشی کاملترین نمونه کار تقویم اجرایی پرورش
دانلود جدیدترین و کامل ترین برنامه سالانه و تقویم اجرایی پرورشی براساس طرح تدبیر قابل ویرایش 1-مراسم آغازین (قرآن صبحگاهی)
2-قرائت دعای فرج و ذکر ایام هفته
3-آموزش عملی نماز و ارزیابی از تمام پایه ها
4-مجزا کردن نمازخانه وبرگزاری نماز جماعت
5-تهیه کارنامه اقامه نماز و اهداء جوایز و اردو به
6- فعالان نماز
7-برگزاری مسابقات قرآن(حفظ و قرائت
8-برگزاری مسابقات احکام انشاء نماز نهج البلاغه
9-مهدویت و انتظار
10-ایام الله ها اعیاد و شهادت ائمه (ع)
11-عزاداری دهه فاطمیه
12-مراسم عزاداری محرم وصفر
13-دهه بصیرت و ولایت
14-دهه ی فجرکرامت
1-روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و روز اصناف
2-شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی-روز قوه قضائیه
3-روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی
4-روز صنعت و معدن و بزرگداشت صائب تبریزی
5-شهادت ایت الله صدوقی چهارمین شهید محراب
6-روز قلم

دانلود جدیدترین برنامه تقویم اجرایی پرورشی که مقام اول رو در دو استان داشته و مشتمل بر 100اسلاید بوده و مختص به این سایت بوده و هرگونه انتشار در سایت های مجاور پیگرد قانونی داردچرا که کار شبانه روزی تیم طرح تدبیری ما بوده که شامل موارد ذیل می باشد  این برنامه شامل یک برنامه سالانه و دوتقویم اجرایی جدا گانه می باشد 1-مراسم آغازین (قرآن صبحگاهی) 2-قرائت دعای فرج و ذکر ایام هفته 3-آموزش عملی ن ...

تقویم اجرایی پرورشی برنامه ی سالانه پروشی95 دانلود جدیدترین تقویم اجرایی پرورشی برنامهی سلانهی پروشی کاملترین نمونه کار تقویم اجرایی پرورش

مبانی مهندسی برق - مرتضی غضنفری - مهندسی پیام نور

مبانی مهندسی برق - مرتضی غضنفری - مهندسی پیام نور
دانلود کتاب مبانی مهندسی برق تالیف مهندس مرتضی غضنفری منبع رشته مهندسی دانشگاه پیام نور شامل 502 صفحه کتاب با فرمت pdf
مبانی مهندسی برق - مرتضی غضنفری - مهندسی پیام نور
کتاب مبانی مهندسی برق تالیف مهندس مرتضی غضنفری منبع رشته مهندسی دانشگاه پیام نور شامل 502 صفحه کتاب در قالب فایل pdf ...

دانلود


کتاب


مبانی


مهندسی


برق


مرتضی


غضنفری


صنایع


پیام نور


pdf

فایل فلش تبلت چینی M706-MB-V5.2 دانلود رام M706-MB-V5.2

فایل فلش تبلت چینی M706-MB-V5.2 دانلود رام M706-MB-V5.2
فایل فلش تبلت چینی M706 MB V5.2 دانلود رام M706 MB V5.2
فایل فلش تبلت چینی M706-MB-V5.2 دانلود رام M706-MB-V5.2 دانلود فایل فلش تبلت چینی

M706-MB-V5.2

تست شده و بدون مشکل
دارای منو فارسی
← CPU MTK MT6572
←فلش با فلش تولز
مسئولیت استفاده از فایل فلش های چینی بر عهده خریدار می باشد لطفا در خرید خود دقت کنید !
این فایل و تمامی فایل های موجود در این فروشگاه تست شده و سالم هستند، ولی ما تا آخرین لحظه پاسخگوی مشکلات و سوالات شما عزیزان می باشیم: تلگرام مدیر و پشتیبانی فروشگاه: poshtibani876@
M706-MB-V5.2,M706-MB-V5.2,دانلود فایل فلش فارسی M706-MB-V5.2,دانلود رام فارسی M706-MB-V5.2,M706-MB-V5.2 ,M706-MB-V5.2,M706-MB-V5.2download m706-mb-v5.2 firmware

دانلود فایل فلش تبلت چینی M706-MB-V5.2 ← تست شده و بدون مشکل ← دارای منو فارسی ← CPU MTK MT6572 ← فلش با فلش تولز مسئولیت استفاده از فایل فلش های چینی بر عهده خریدار می باشد لطفا در خرید خود دقت کنید ! این فایل و تمامی فایل های موجود در این فروشگاه تست شده و سالم هستند، ولی ما تا آخرین لحظه پاسخگوی مشکلات و سوالات شما عزیزان می باشیم:   &n ...

M706 MB V5


2


M706 MB V5


2


دانلود فایل فلش فارسی M706 MB V5


2


دانلود رام فارسی M706 MB V5


2


M706 MB V5


2


M706 MB V5


2


M706 MB V5


2download m706 mb v5


2 firmware