فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

دانلود تحقیق خلبانی

دانلود تحقیق خلبانی
دانلود تحقیق خلبانی
دانلود تحقیق خلبانی عصر یکی از روزهای 87 سال پیش که نخستین پرواز یک هواپیما در آسمان تهران دیده شد، با روزی که برادران & رایت& اولین پرواز خود را با هواپیمای گلایدر طراحی شده به دست خودشان در آسمان کارولینای شمالی انجام دادند، حدود 20 سال فاصله داشت
نخستین خلبان های ایرانی در سال 1302 هجری خورشیدی برای آموزش و کسب مهارت های لازم خلبانی عازم روسیه و فرانسه شدند و پس از حدود دو سال دوره های آموزشی خود را به پایان رساندند و چند فروند هواپیمای خریداری شده را به ایران آوردند . عده ای ازثروتمندان تهرانی با پرداخت 5 تومان می توانستند سوار نخستین هواپیماها بشوند و با پرواز در آسمان تهران و اطراف آن، مناظر زیبا را با اندکی ترس و لرز تماشا کنند آسیب های زیادی که به ملخ هواپیمای تازه خریداری شده نخستین خلبان ایرانی وارد شده بود مانع از نخستین پرواز موفقیت آمیز او از پاریس به فرودگاه قلعه مرغی تهران نشد عصر یکی از روزهای 87 سال پیش که نخستین پرواز یک هواپیما بر آسمان تهران مشاهده شد، یا روزی که برادران & رایت& اولین پرواز خود را با هواپیمای گلایدر طراحی شده با دست خودشان بر فراز آسمان کارولینای شمالی آمریکا انجام دادند، تقریبا بیست سال فاصله داشت و ظرف بیست سال گذر از نخستین پرواز در آمریکا، مردم ایران هنوز هواپیما را & بالن& می نامیدند و این در حالی بود که چهار سال بعد از نخستین پرواز برادران رایت، اولین نمایشگاه صنعت هوانوردی در نیویورک و 3 سال بعد همین نمایشگاه در پایتخت فرانسه برگزار شد و بعد از آن جهان هرسال شاهد شگفتی های سریع در صنعت هوانوردی بود.
نخستین هواپیما زمانی بر آسمان تهران پرواز کرد که هیچ فرودگاهی برای نشستن نداشت و لاجرم & کورمنیسکی& خلبان روسی آن مجبور شد آن را در محوطه شمالی وزارت امور خارجه فعلی و پشت محوطه موسوم به شهربانی (آگاهی سابق تهران) فرود بیاورد در آن روزگار به این محوطه، میدان مشق دیویزیون قزاق می گفتند.
قطعات این هواپیما قبلا به صورت مجزا و از طریق بندرانزلی از روسیه به ایران آورده و در تهران هم مونتاژ شده بود. خلبان روسی این هواپیما به دلیل نداشتن موقعیت خوب پرواز تنها موفق به برقراری یک پرواز در ارتفاع پایین شد، کاری شبیه تفریح امروزی بچه های نیمه مرفه شهر تهران که با هواپیماهای کوچک آموزشی در فرودگاه تفریحی شهرداری تهران در جاده تهران، ورامین و در آسمان شهر ری انجام می دهند.
هنوز ساعتی از غرش مهیب صدای پرواز آن هواپیما برفراز تهران قدیم نگذشته بود که مردم اطراف میدان (توپخانه آن روزگار) را احاطه کردند و دسته دسته برای تماشای آن هجوم آوردند، آنقدر که انبوه جمعیت نظم تهران را مختل و کار حفاظت از آن هواپیمای فرود آمده را برای ماموران مشکل کرده بود.
بنابراین ماموران، براساس دستوری که از مقامات مافوق خود دریافت کردند، به مردم گفتند که در روزهای آینده نیز می توانند برای تماشای این بالن (هواپیما) به دیدن آن بیایند و کم کم میدان مشق آن روزگار و محوطه ای که پشت وزارت امور خارجه فعلی قرار داشت تبدیل به یک محل نمایش این پرنده آهنین شد ومردم از اطراف و اکناف تهران و دیگر شهرها برای دیدن آن به سمت نقطه مرکزی تهران آن روزگار سرازیر می شدند.
تعریف شغل خلبانی
به مدیریت و کنترل یک هواپیما و یا بالگرد و به هر حال یک وسیله ی پروازی در یک سورتی پرواز که از لحظه ی ورود به فرودگاه یا مکانی که پرواز انجام می شود و خلبانی و هدایت شیی پرنده که امکان دارد هواپیمای مسافربری در فرودگاه مسافربری و یا خلبانی و هدایت یک جنگنده در یک پایگاه نظامی و شکاری باشد و انجام ماموریت کامل خود یعنی تاکسی کردن و برخواست از زمین و گذشت از مسیر پروازی تعیین شده و فرود یا لندینق و رساندن مسافران به مقصد و یا انجام کامل ماموریت نظامی در فرودگاه شکاری را شمال می شود.
یک جمله ی معروف می گوید :
((شما با اختیار خود از زمین بلند می شوید و به اجبار بایدبنشینید)) خلبان از لحظه ی برخاست که امری اختیاری و نشستن که امری اجباری است ماموریت هدایت هواپیما را به عهده می گیرد اما کار وی به همین محدود نمی شود.

وظایف یک خلبان
یک خلبان موظف است یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابد و فرم تحویل گرفتن هواپیمای شکاری (هدف حمله به همراه نقشه ی پرواز ) یا اگر مسافربری بود تعداد مسافران را به همراه نقشه ی پرواز دریافت کند.

مقدمه :عصر یکی از روزهای 87 سال پیش که نخستین پرواز یک هواپیما در آسمان تهران دیده شد، با روزی که برادران «رایت» اولین پرواز خود را با هواپیمای گلایدر طراحی شده به دست خودشان در آسمان کارولینای شمالی انجام دادند، حدود 20 سال فاصله داشت نخستین خلبان های ایرانی در سال 1302 هجری خورشیدی برای آموزش و کسب مهارت های لازم خلبانی عازم روسیه و فرانسه شدند و پس از حدود دو سال دوره های آموزشی خود ...

دانلود تحقیق خلبانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.