فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

دانلود پاورپوینت سنسورهای پزشکی

دانلود پاورپوینت سنسورهای پزشکی
دانلود پاورپوینت سنسورهای پزشکی
دانلود پاورپوینت سنسورهای پزشکی فهرست مطالب:
معرفی چند اصطلاح مقدمه کاربرد سنسورهای پزشکی طبقه بندی سنسورهای پزشکی مشخصات سنسور Invasive (تهاجمی): به هرگونه عملیات تشخیصی- درمانی که منجر به داخل شدن به بدن شود invasive گفته می شود. در این عملیات برای وارد شدن به بدن نیاز داریم تا به بافت آسیب برسانیم.
Noninvasive (غیرتهاجمی): بدون ایجاد ضایعه در بدن، بافت مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد.
Implant: به معنای کاشت و در حقیقت جایگذاری یک وسیله یا دستگاه در داخل بدن است مانند کاشت حلزون گوش یا نصب دستگاه پیس میکر بر روی قلب.
Invivo: به اندازه گیری و آزمایشاتی که در محیط طبیعی بافت زنده صورت می گیرد اصطلاحاً invivo گفته می شود.
Invitro: به اندازه گیریهایی که در خارج از محیط اصلی بافت زنده صورت می گیرند آزمایشات invitro گفته می شود. به عنوان مثال آزمایش Hodjkin-Huxely بر روی آکسون ماهی مرکب نوعی آزمایش invitro می باشد. زیرا آکسون را خارج از بافت ماهی مرکب در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار می دهند.
•کاربرد سنسورهای پزشکی: سنسورهای پزشکی نقش بسیار مهمی درکاربردهای تشخیصی دارند. به عنوان نمونه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
اندازه گیری فشارخون اندازه گیری فلوی خون اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب، مغز و عضلهاندازه گیری غلظت گازها مانند اکسیژن و دی اکسید کربناندازه گیری PH خوناندازه گیری فشار مایع مغزی-نخاعیاندازه گیری فلوی هوای تنفسیاندازه گیری دمای بدنو غیره طبقه بندی سنسورهای پزشکی:سنسورها به سه دسته طبقه بندی می شوند:
شیمیایی مثل غلظت گازهای خونی الکتریکی مثل پدیده هایی که ماهیتاً به پتانسیلهای سلولی مرتبطند نظیر ECG،EEG و EMG.طبقه بندیهای دیگر:می توان سنسورهای پزشکی را مطابق با کاربردشان به دو دسته تقسیم کرد:
استفاده از سنسور درهدفهای درمانی یا تشخیصیاستفاده از سنسور در تحقیقات پزشکی به منظور جمع آوری دادهاگر برای یک اندازه گیری دو راه حل وجود داشته باشد به عنوان مثال:.1یک سنسوری که با هدف مورد اندازه گیری تعاملی ندارد (غیر تهاجمی).2باید از طریق جراحی کاشته شود (تهاجمی)از دو راه حل مذکور اولی مطلوبتر است. اما در صورتیکه با استفاده از سنسور بخواهیم اطلاعات مورد نیاز برای کنترل یک وسیله ای که از طریق جراحی در بدن کاشته شده را فراهم کنیم بهترین راه، راه حل دوم است.مشخصات سنسور:باید تنها به کمیت موردنظر پاسخ دهد و در مقابل سایر کمیتها واکنش نداشته باشد.با توجه به اینکه در تماس با بدن است، انرژی دریافت شده از بافت توسط مبدل باید حداقل شود و میزان صدمه ای که به موجود زنده می زند باید حداقل شود و در حد امکان غیرتهاجمی باشد.مشکل عمده در زمینه بسته بندی و قرار دادن سنسور دربدن مسأله ی تأثیر متقابل سنسور بر روی بافت و واکنشهای آن و اثر بافت بر روی سنسور می باشد. شامل 69 اسلاید powerpoint
فهرست مطالب:  معرفی چند اصطلاح  مقدمه  کاربرد سنسورهای پزشکی  طبقه بندی سنسورهای پزشکی  مشخصات سنسور   Invasive (تهاجمی):  به هرگونه عملیات تشخیصی- درمانی که منجر به داخل شدن به بدن شود invasive گفته می شود. در این عملیات برای وارد شدن به بدن نیاز داریم تا به بافت آسیب برسانیم. Noninvasive (غیرتهاجمی):  بدون ایجاد ضایعه در بدن، بافت مورد نظر مورد ب ...

دانلود پاورپوینت سنسورهای پزشکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.