فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

تحقیق درباره کمر درد و پیشگیری و درمان آن با ورزش

تحقیق درباره کمر درد و پیشگیری و درمان آن با ورزش
تحقیق درباره کمر درد و پیشگیری و درمان آن با ورزش
تحقیق درباره کمر درد و پیشگیری و درمان آن با ورزش فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه
پیشگفتار:
با وجود پیشرفتهای شگفت آور دانش پزشکی شماری از بیماریها از جمله کمردرد ، هنوز به صورت یک معما باقی مانده اند . تقریباً 80 درصد جمعیت جهان در طول زندگی خود به نحوی از کمردرد رنج می برند . پس از سردرد ، درد ناحیه کمر ، شایعترین ناراحتی در جوامع کنونی است .
امروزه تکامل وسایل زندگی . کاهش تحرک و افزایش وزن بدن افراد را در پی داشته که نتیجه قهری آن ، آسیب پذیری مهره های کمری است .
کمردرد ، علاوه بر ایجاد ناراحتیهای فردی . سبب کاهش ظرفیت کاری ، اتلاف وقت ، غیبت از کار ، افزایش هزینه های بهداشتی – درمانی و زیانهای اقتصادی ناشی از پرداخت دستمزد به افراد مصدوم می شود .
گر چه علت بروز کمر دردهای گوناگون به طور کامل شناخته نشده ، اما اکثر متخصصین پزشکی بر این باورند که ماهیت 70 درصد کمردردها ، مکانیکی ( ناشی از عدم تحرک ) است و از شرایط مناسب کار ، وضعیت نادرست بدن و عوامل محیطی ناشی می شود . از سوی دیگر ، معلولیتهای ناشی از ضایعات کمری شایعترین و در عین حال مهمترین عامل ایجاد محدودیتهای حرکتی در گروههای زیر 45 سال است . این معلولیتها از آنجا به وجود می آید که بیمار مبتلا به فتق دیسک مهره های کمر می شود و به دلیل فشار دیسک بر اعصاب نخاعی ، دچار فلج اندام تحتانی می گردد . همچنین کمردرد ، یکی از عوامل ناتوانی افراد بین 45 تا 65 سال می باشد .
نتایج گزارشهای متعدد مشخص نموده که کمردرد سبب بستری شدن افراد به میزان 9 روز در سال می شود . انجام کارهای بدنی شدید ، در وضعیت نادرست قرار گرفتن بدن در فعالیت روزانه ، خم شدنها ، چرخشهای مکرر ، حمل اجسام سنگین و اعمال تکراری ، ضعف عضلات پشت و شکم و کوتاه شدن برخی عضلات از مهمترین عوامل بروز علایم کمردرد می باشند . بنابراین با آگاهی از عوامل فوق و آشنایی با روشهای ساده پیشگیری ( انجام حرکتهای ورزشی و حفظ وضعیت صحیح بدن ) تا حدود زیادی می توان از بروز کمردرد و عوارض نامطلوب آن کاست . از سوی دیگر ، مبتلایان به کمردرد نیز از تشخیص دقیق علت ضایعه می توانند از ورزش – درمانی برای بهبود کامل و رفع معلولیتها و ناتوانیهای باقیمانده استفاده کنند .

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه             پیشگفتار: با وجود پیشرفتهای شگفت آور دانش پزشکی شماری از بیماریها از جمله کمردرد ، هنوز به صورت یک معما باقی مانده اند . تقریباً 80 درصد جمعیت جهان در طول زندگی خود به نحوی از کمردرد رنج می برند . پس از سردرد ، درد ناحیه کمر ، شایعترین ناراحتی در جوامع کنونی است . امروزه تکامل وسایل زندگی . کاهش ت ...

کمردرد


کمر درد


پیشگیری


درمان


پیشگیری از کمردرد


پیشگیری از کمر درد


درمان کمردرد


درمان کمر درد


ورزش


دانلود


تحقیق


مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.