فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

دانلود پاورپوینت مسکن و تراکم

دانلود پاورپوینت مسکن و تراکم
در این بخش پاورپوینت درس مسکن , مهندسی شهرسازی با عنوان مسکن و تراکم برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 47 اسلاید تدوین شده است. در
دانلود پاورپوینت مسکن و تراکم در این بخش پاورپوینت درس مسکن ، مهندسی شهرسازی با عنوان مسکن و تراکم برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 47 اسلاید تدوین شده است. در یل فهرست مطالب و همچنین تعدادی از اسلایدهای نمونه ان اورده شده است. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.





فهرست مطالب
  • ضرورت بیان مسئله :گسترش شهری ومسئله تراکم شهری
  • تعریف تراکم
  • جایگاه تراکم در ادبیات شهرسازی
    • جایگاه تراکم در ادبیات برنامه ریزی شهری
    • جایگاه تراکم در ادبیات طراحی
    • جایگاه تراکم در طرح های توسعه شهری
  • انواع استاندارد های مسکن
  • هدف از تدوین استانداردهای مسکن
  • عوامل تاثیر گذار بر تراکم
    • الف) رابطه تراکم و عوامل اقتصادی
    • ب) رابطه تراکم و موضوعات اجتماعی
    • ج) رابطه تراکم و عوامل کالبدی
    • د) رابطه تراکم و مسائل زیست محیطی
  • شاخص های تراکم
  • تراکم زیاد و تراکم کم :نکات مثبت و منفی
    • تراکم کم و نکات منفی آن
    • تراکم کم و نکات مثبت آن
  • راهبردها
    • طبقه بندی راهبردها بر اساس ماهیت و جهت گیری راهبرد
      • راهبرد تمرکز : سیاستهای تحکیم شهری
      • راهبرد تمرکز : شهر فشرده
        • منتقدان شهر فشرده
      • راهبرد تمرکز: الکوی توسعه واحدهای برنامه ریزی شهری شده
      • راهبرد عدم تمرکز متمرکز
    • نتیجه گیری
    • منابع


در این بخش پاورپوینت درس مسکن ، مهندسی شهرسازی با عنوان مسکن و تراکم برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 47 اسلاید تدوین شده است. در یل فهرست مطالب و همچنین تعدادی از اسلایدهای نمونه ان اورده شده است. در صورت تمایل می‌توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.            فهرست مطالب ضرورت بیان مسئله :گسترش شهری ومسئله تراکم شهری تعریف ...

پاورپوینت مسکن و تراکم


دانلود پاورپوینت مسکن و تراکم


دانلود تحقیق مسکن و تراکم


دانلود پاروپوینت رشته مهندسی شهرسازی


دانلود تحقیق درس مسک

تحقیق درباره ی خشم و عصبانیت word

تحقیق درباره ی خشم و عصبانیت word
تحقیق, یا مقاله آماده در مورد خشم و عصبانیت با فرمت داک و آماده برای پرینت
تحقیق درباره ی خشم و عصبانیت word دانلود تحقیق / مقاله آماده در مورد خشم و عصبانیت docدر این مقاله شما درباره خشم و دلیل خشم و نحوه کنترل خشم مطالبی خواهید خواند.♣ خشم (مقدمه)♣ سه روش مهم برای برطرف کردن منطقی خشم♣ خشم، خاطرهء آزردگی♣ چگونه باید با یک خشم فرو خورده مواجه شد.♣ رابطه خشم و درد♣ بخشش و خشم♣ طلب کمک در مواقع خشم شدید♣ متوقف کردن خشم♣ تاثیر خشم بر تفکر و رفتار♣ کنترل خشم خود♣ چرا برخی از افراد، بیشتر از دیگران عصبانی می شوند.تعداد صفحه : 8 صفحه {فونت 14 ، فاصله سطر 1/15} (بی نازنین)
کادربندی: دارد
فهرست و منبع: ندارد
آماده برای پرینت

دانلود تحقیق / مقاله آماده در مورد خشم و عصبانیت docدر این مقاله شما درباره خشم و دلیل خشم و نحوه کنترل خشم مطالبی خواهید خواند.سر موضوعات این تحقیق _ مقاله به این شرح می باشد: ♣ خشم (مقدمه)♣  سه روش مهم برای برطرف کردن منطقی خشم♣ خشم، خاطرهء آزردگی♣ چگونه باید با یک خشم فرو خورده مواجه شد.♣ رابطه خشم و درد♣ بخشش و خشم♣ طلب کمک در مواقع خشم شدید&clubs ...

مقاله در مورد خشم


مقاله درباره خشم


تحقیق درباره خشم و عصبانیت


کنترل عصبانیت


تحقیق کنترل عصبانیت

تحقیق در مورد خشونت

تحقیق در مورد خشونت
ا تشکیل می‌دهند, اما احجافها و تبعیض‌هایی که در طول تاریخ زندگی انسان بر زنان روا داشته شده است آنها را چونان (نیمة خاموش جهان) مطرح ساخته اس
تحقیق در مورد خشونت لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه190
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
  • بیان مسئله............................. 1
  • هدف های تحقیق.......................... 5
  • اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن... 7
  • سوالات و فرضیه های تحقیق................ 8
  • روش تحقیق.............................. 8
  • قلمرو تحقیق............................ 9
  • محدودیت ها و مشکلات تحقیق............... 9
  • تعاریف عملیاتی متغیر ها و واژه های کلیدی 10
1-8-1- تعریف خشونت (معنای لغوی)............. 10
1-8-2- تعریف خشونت (معنای اصطلاحی)........... 11
1-8-3- خشونت ذاتی یا اکتسابی؟............... 13
1-8-4- اقسام خشونت.......................... 14
1-8-5- سطوح خشونت........................... 15
1-8-6- تعریف واژه زن........................ 17
1-8-7- خشونت علیه زنان...................... 17
1-8-8- انواع خشونت علیه زنان و بهای آن...... 17
1-8-9- زن و خشونت خانگی..................... 21
1-8-10- مصادیق خشونت در خانواده............. 22
1-8-11- مصادیق خشونت در جامعه............... 22
1-8-12- مصادیق خشونت در دولت................ 22
1-8-13- فقه اسلامی (تعریف)................... 22
فصل دوم: مطالعات نظری
مقدمه....................................... 25
2-1- کاربرد خشونت .......................... 26
2-2- علل بروز خشونت......................... 28
2-2-1- علل فردی خشونت....................... 28
2-2-2- علل خانوادگی خشونت .................. 30
2-2-3- علل اجتماعی خشونت.................... 31
2-3- ارزشیابی خشونت......................... 33
2-4- خشونت به طور عام (خشونت مجاز یا مشروع و خشونت غیر مجاز یا نا مشروع)...................................... 38
2-4-1- خشونت مجاز (مشروع)................... 38
2-4-2- خشونت غیر مجاز (نا مشروع)............ 39
2-5- مبانی نظری خشونت گرایان................ 40
2-6- در اسلام جواز خشونت و مرزهای آن چیست؟... 42
2-7- آیا می توان از خشونت های مجاز اسلامی دفاع عقلانی کرد؟ 43
2-7-1- عقل کل نگر........................... 43
2-7-2- عقل جز نگر........................... 44
2-7-3- فهم یا پسند عرفی..................... 46
2-8- پیشینه تحقیق........................... 47
2-8-1- دوره اول............................. 47
2-8-2- دوره دوم............................. 47
2-8-3- نقص پژوهش های گذشته.................. 48
فصل سوم: روش شناسایی تحقیق
مقدمه....................................... 50
3-1- زن در گذر تاریخ........................ 51
3-1-1- دیدگاه غیر مسلمین نسبت به جایگاه زن.. 51
3-1-2- دیدگاه مستشرقین...................... 53
3-1-3- دیدگاه مسلمین........................ 53
3-1-3-1- دیدگاه شعرا........................ 53
3-1-3-2- دیدگاه فقیهان...................... 54
3-2- زن در نگاه حضرت محمّد (ص)............... 56
3-3- زن از چشم انداز فقهی شیعی و مکاتب اهل سنت 56
3-4- آیات قرآن درباره زن.................... 58
3-5- نظر اسلام در خصوص زن.................... 59
3-6- فقها و حقوق زن در خانواده.............. 61
3-6-1- حقوق زن در نظام طبیعی................ 61
3-6-2- حقوق زن در نظام تاریخی............... 62
3-6-3- پیش فهم فقیهان مسلمان چیست؟.......... 62
3-7- فلسفه تفاوت های حقوقی بین زن و مرد..... 65
3-7-1- زن و مالکیت.......................... 65
3-7-2- الگو سازی در آیات و روایات........... 67
3-8- بررسی نقصان عقل زن..................... 70
3-8-1- تأویلات مختلف در نقصان عقل زن......... 70
3-8-2- نقد نظریه نقصان عقل زن............... 71
3-9- آیا از دیدگاه اسلام عقل زن و مرد مساوی است؟ 75
3-9-1- دلایل این مدعا........................ 76
3-9-2- نقد و بررسی ایراد ها................. 78
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه....................................... 81
4-1- زنان آسیب پذیر تر از مردان.............. 83
4-2- ازدواج زود هنگام ...................... 84
4-3- سیاست ورزی جنسی........................ 85
4-4- هتک حرمت............................... 86
4-5- آزار جنسی.............................. 87
4-6- ختنه دختران............................ 88
4-7- شش فرضیه در مورد زن آزاری و بررسی آن... 90
4-8- تعالیم اسلام درباره ی خشونت.............. 91
4-8-1- اصل معروف چست؟....................... 93
4-8-2- فرازهایی از سخنان پیامبر (ص) که از زبان فرشته وحی بازگو شد96
4-9- زنان و حجاب............................ 97
4-10- شهادت زنان............................ 98
4-11- ممنوعیت قضاوت زنان.................... 101
4-12- سرپرستی............................... 103
4-12-1- قرآن................................ 105
4-12-2- روایات.............................. 110
4-12-3- اجماع............................... 112
4-12-4- ارزیابی ادله........................ 112
4-13- چرا اسلام حق حضانت و نگهداری کودک را به طور یکسان برای مرد و زن قائل نیست؟.................................. 116
4-14- تعدّد زوجات............................ 119
4-15- تنبیه بدنی............................ 123
4-15-1- تنبیه بدنی و دیدگاه عالمان.......... 125
4-15-2- تنبیه بدنی در روایات................ 126
4-15-3- حسن معاشرت.......................... 133
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه....................................... 138
5-1- کنترل خشونت علیه زنان در ایران نیازمند تحقیق و بررسی همه جانبه است......................................... 139
5-2- راهکارهای عملی مبارزه با خشونت......... 141
نتیجه گیری................................... 143
پیشنهادات................................... 146
ضمائم....................................... 147
منابع....................................... 164
- فصل اول: کلیات 1-1- بیان مسأله
با وجودی که زنان نیمی از جامعة انسانی را تشکیل می دهند، اما احجافها و تبعیض هایی که در طول تاریخ زندگی انسان بر زنان روا داشته شده است آنها را چونان & نیمة خاموش جهان& مطرح ساخته است. با اینکه فقط از اوایل قرن بیستم بود که مسألة حقوق مساوی زن و مرد توسط کشورهای غربی به رسمیت شناخته شد (مانند انگلستان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا)، دین مبین اسلام چهارده قرن قبل از تساوی حقوق زن و مرد سخن به میان آورده و جنس و ماهیت آن دو را یکی دانسته است. آیینی که پیامبر بزرگ اسلام به ارمغان آورده است زن را نیز چون مرد شایستة آن دانست که مخاطب وحی الهی باشد. در جامعه ای که زن بودن ننگ محسوب می شد و زنده به گور کردن دختران امری مقبول به شمار می رفت و عصبیت های جاهلی و فرهنگ مرد سالاری، حاکم بر آن جامعه بود و زن به عنوان موجودی مطرح بود که باید در خدمت مرد و جزء مایملک او باشد، سنت شکنی های انقلابی پیامبر اسلام که بر خلاف مناسبات اجتماعی و سیاسی حاکم بر جهان عصر بعثت بود، نقطه عطفی تاریخی به شمار می رود. اگر در سنت و سیره ای که پیام آور وحی از خود به جا گذاشت، از زاویة یک اسلوب و شیوه تأمل کنیم و اگر شکل بندی های الزام آور (اجتماعی، تاریخی) که پیامبر (ص) در آن عمل می کرده ما را از درک راهبرد و مشی بلند ایشان باز ندارد در خواهیم یافت که نباید بسیاری از سنت ها و آداب و رسوم و فرهنگ واقعاً موجود بشری و زمینی را در جوامع اسلامی با مکتب، ایدئولوژی و ماهیت و جوهره پیام آسمانی اشتباه گرفت و یکی دانست. (هفته نامه عصر ما، ش 55، ص 6)
امروزه موضوع تحول حقوق زن دستخوش برخی شعارها و جنجال های فریبنده و مجازی قرار گرفته است. وجود جنبش های زنان و نهضت های گوناگون فمنیستی[1] در غرب خود بهترین نشانه بر این امر است که هنوز در آنجا نیز میان ایده های برابری و واقعیت آن فاصلة بسیاری وجود دارد و بر این اندیشه که تساوی مرد و زن در غرب کنونی تحقق یافته است خط بطلان می کشد. زن غربی که هزاران سال به عنوان موجودی خبیث، جنس فتنه انگیز و ضد مرد با پذیرش روح شیطان در خود، باعث هبوط انسان از بهشت و بعد از آن موجب فساد جوامع بشری بوده و همواره مورد تحقیر و توهین واقع شده است امروزه در کمال تعجب می بیند که در پرتو شعارهای جدید فمنیستی که مردان صاحب سرمایه و رسانه آنها را ترویج می کنند از یک سو عملاً وسیلة انحطاط اخلاقی جوامع انسانی قرار گرفته و از سوی دیگر تنها سنگر مستحکم و همیشگی خود یعنی خانه و خانواده را هم از دست داده و در قبال آن هیچ چیزی به دست نیاورده جز آنکه در مواردی اندک توانسته به صورت یک مرد & درجه دوم& در جامعه ظاهر شود و برخی از هزاران موقعیت اقتصادی، اجتماعی،سیاسی، فرهنگی و علمی مردانه را کسب کند. (ماهنامه نهاد خانواده، ش 65، ص45)
در واقع بسیاری از این تبعیض ها و ستمها را باید نشأت گرفته از مناسبات ستم آلوده میان زن و مرد دانست بنابراین باید ضمن اینکه از طریق تثبیت چهار چوب های حقوقی اقدام می شود در کنار آن از طریق بالا بردن سطح آگاهیهای عمومی در جهت حصول وضعیت مطلوب و از طریق سنن و الگوهای رفتاری مناسب تبعیض و خشونت علیه زنان را از میان برد. امروزه خشونت، تجاوز، شکنجه، تحقیر، خشم، اضطراب برای زنان در تمام جهان عبارت آشنایی است و سکوت جامعة جهانی در مقابل نقض حقوق زنان بسیار ناگوار است.
مدیر اجرایی یونیسف کارول بلامی می گوید: شرایط این اعمال خشونتها به حدی است که آن را می توان فراگیر ترین موارد نقض حقوق بشر در جهان دانست. در گزارش وی اعمال خشونت های تکان دهنده علیه زنان و سوء استفاده از آنها کاملاً تشریح شده و می افزاید: اعمال خشونت نسبت به زنان و دختران زندگی آنها را توأم با ناراحتی های فیزیکی، روانی، اجتماعی می کند. بدین ترتیب توسعة سالم اجتماعی،اقتصادی کلیة جوامع را تحت الشعاع قرار میدهد. [کنفرانس تعیین دستور کار زنان در قرن آتی (مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران، مرداد 1374 ص 6)] خشونت علیه زنان از موانع جدی برای دست یابی به اهداف برابری توسعه و صلح می باشد و برخورداری زنان را از حقوق بشر و آزادیهای بنیادین، نقض، تضییع و یا سلب می کنند. خشونت علیه زنان در اساس، برخاسته از الگوهای فرهنگی است و از اثرات زیانبار پاره ای از رویه های سنتی یا عربی و پیشداوریهای نادرست و تعصبها و رسوم مبتنی بر اندیشة پست نگری نسبت به زنان نشأت می گیرد که در نهایت منجر به کسب منزلت فروتری نسبت به مردان در خانه، محل کار و اجتماع می شود. این خشونتها با فشارهای اجتماعی به ویژه شرم زنان از افشای اعمال خشونت آمیز، عدم دسترسی به اطلاعات و همین طور مساعی ناکافی مقامات عمومی در راستای ارتقای آگاهی عمومی از قوانین موجود و اعمال آنها، عدم دسترسی زنان به اطلاعات یاری یا حمایت قانونی، فقدان قوانین مناسب که خشونت علیه زنان را به صورتی مؤثر ممنوع سازد، عدم اصلاح قوانین موجود، فقدان وسایل آموزشی و یا وسایل دیگر جهت پرداختن به علل و پیامدهای خشونت و همین طور نقش رسانه ها در به تصویر کشیدن خشونت علیه زنان، به ویژه تصاویری که تجاوز به عنف یا بردگی جنسی و نیز کاربرد زنان و دختران بعنوان اشیای جنسی از جمله هرزه نگاری را نشان می دهند عواملی هستند که به رواج مستمر این گونه خشونتها یاری رسانیده و بر کل جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان که آینده سازان جامعة بشریت هستند، تأثیر منفی برجای می گذارد.
با توجه به مجموع مسائل مطروحه، بر آن شدیم تا به بررسی موضوع خشونت علیه زنان و دیدگاه اسلام در این رابطه و شناسایی و معرفی فعالیتها، اقدامات و برنامه های انجام شده توسط دین مبین اسلام در زمینة مورد بحث بپردازیم، تا بدین وسیله با ارائة راه کارهای توانمند اسلام در جهت رفع شبهات کوشیده و نظر واقعی اسلام را در مورد زن و خشونت علیه زنان بیابیم. این کار در واقع تحقیقی از نوع بنیادی و نظری و تا حدودی کاربردی است و از شیوه های توصیفی، ارزشیابی، تاریخی استفاده شده است.

1-2- هدفهای تحقیق بی تردید یکی از مهمترین اقداما


[1] ّFeminist طرفدار تساوی حقوق سیاسی و اجتماعی زنان با مردان، به طور کلی به طرفداران حقوق زن اطلاق می شود. این عقیده در غرب نهاده شده است و سپس کم و بیش به سایر نقاط جهان گسترش یافته است. البته امروزه دارای رهیافتهای مختلف است و اندیشه های غربی آن با جهان سوم متفاوت است. واقعیات اجتماعی موجد تفسیرهای مختلف از این عقیده است.

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه190 فهرست مطالب فصل اول: کلیات تحقیق   بیان مسئله............................. 1 هدف های تحقیق.......................... 5 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن... 7 سوالات و فرضیه های تحقیق................ 8 روش تحقیق.............................. 8 قلمرو تحقیق............................ 9 محدو ...

تحقیق در مورد خشونت


دانلود تحقیق در مورد خشونت


خشونت

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران
دانلود پاورپوینت چکیده کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران
دانلود پاورپوینت چکیده کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران کتاب دارای سه بخش می باشد:
بخش نخست به مبانی نظری و مدلهای مدیریت دولتی تطبیقی پرداخته است که در مورد مفاهیم بوروکراسی و تحول در نظام اداری و سیاسی بحث می کند . بخش دوم کتاب نگاهی تاریخی را به مدیریت دولتی دارد . و در آخر بخش سوم مدیریت دولتی را در ایران معاصر مورد بررسی قرار می دهد .بخش اول
مدیریت دولتی تطبیقی : مبانی نظری و الگوها
بسیاری از محققان سیاست تطبیقی، برای تحلیل نظام های سیاسی رویکرد کارکردی (وظیفه ای) غیر ساختاری را در اولویت قرار داده اند. تأکید بر رویکرد ساختاری در بررسی مدیریت دولتی تطبیقی به دلیل رجحان آن بر رویکرد کارکردی در بررسی نظام های سیاسی نیست بلکه این تصمیم بر این نظر استوار است که بوروکراسی به عنوان ساختاری سیاسی تخصصی در مقایسه با رویکرد کارکردی مبنای بهتری برای تحلیل های تطبیقی مدیریت دولتی است.بوروکراسی از آن جهت که واژه ای مبهم و دردسرساز به نظر رسیده غالباً مورد انتقاد قرار گرفته است با این وجود بوروکراسی واژه ای است که نشان داده ماندنی است. در زبان عامیانه، بوروکراسی غالباً به عنوان یک & واژه نامطلوب& سیاسی به کار برده می شود.گرایش غالب برای تعریف بوروکراسی تعریف آن بر مبنای ویژگی های مهم ساختاری سازمان است.هال ابعاد چهارگانه بوروکراسی را به شرح زیر برشمرده است.1- سلسله مراتب اختیار مشخص
2- تقسیم کار بر مبنای تخصص گرایی وظیفه
3- نظامی از رویه ها و دستورالعمل ها برای انجام کارها
4- نظام قانونی در برگیرنده حقوق و وظایف متصد یان مشاغل
کاملترین تعریف بر اساس این گرایش تعریف ویکتور تامسون است که ویژگیهای اصلی سازمان بوروکراتیک را وجود سلسله مراتب دقیق همراه با تقسیم کار بسیار مشخص می داند. گرایش دوم تعریف بوروکراسی بر حسب ویژگیهای رفتاری است که بر این اساس، پاره ای از ویژگیهای رفتاری الگوی رفتار بوروکراتیک تلقی می شود. در خصوص اینکه کدام رفتار، نماد رفتار بوروکراتیک است، اختلاف نظرهای نسبتاً عمیقی وجود دارد. برای مثال فردریش بر ویژگی هایی نظیر عینیت، دقت و ثبات و مسئولیت تأکید می کند.آیزین شتات از نوعی تعادل پویا سخن می راند که یک بوروکراسی در تعامل با محیطش ایجاد می کند. مارکس می گوید سازمان بوروکراتیک، درون خود ویژگی هایی را پرورش می دهد که آن را از هدف اصلی اش دور می سازد. برخی از نقاط قوت آن پیوسته بوسیله نقاط ضعفی که از خواص ماهوی بوروکراسی نشأت می گیرد، مخدوش می شود.رویکرد انتخابی نویسنده ، رویکردی است که بوروکراسی را نهادی با ویژگیهای مهم ساختاری تعریف کرده است .مزیت اصلی انتخاب ویژگی های ساختاری در تعریف بوروکراسی این است که به ما اجازه می دهد همه الگوهای رفتاری را که در بوروکراسی نام رفتار بوروکراتیک زیبنده آنهاست مدنظر قرار دهیم . حقیقت آن است که تمایز بوروکراسی ها از یکدیگر بیشتر مبتنی بر ویژگی های رفتاری است تا عناصر ساختاری .در بوروکراسی توافق بر ویژگی های ساختاری یا سازمانی که محور اصلی مقایسه اند بسیار اساسی است. تفاوتها اساساً از نحوه توصیف ویژگی های ساختاری و همین طور ترکیب ویژگی های رفتاری با ویژگی های ساختاری نشأت می گیرد. احتمالاً مهمترین ویژگی ، سلسله مراتب است که با تأکید بر هدف به کارگیری عقلانیت در وظایف اداری مرتبط است. مارکس این ویژگی را منشأ شکل بوروکراتیک سازمان توصیف کرد.بوروکراسی آرمانی وبر سازه ای ذهنی بود که به طور تجربی در جهان واقع نمی توان آن را یافت.شامل 61 اسلاید powerpoint
کتاب دارای سه بخش می باشد: بخش نخست به مبانی نظری و مدلهای مدیریت دولتی تطبیقی پرداخته است که در مورد مفاهیم بوروکراسی و تحول در نظام اداری و سیاسی بحث می کند .   بخش دوم کتاب نگاهی تاریخی را به مدیریت دولتی دارد .    و در آخر بخش سوم مدیریت دولتی را در ایران معاصر مورد بررسی قرار می دهد . بخش اول مدیریت دولتی تطبیقی : مبانی نظری و الگوها بسیاری از محققان سیاست تطبیقی، برای تح ...

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران

دانلود مقاله کامل درباره کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران

دانلود مقاله کامل درباره کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران
کلاهبرداری از جمله جرائمی است که در طول تاریخ حقوق جزا بر مجموعه جرائم علیه اموال افزوده شده و به طرق مختلف انجام می‌پذیرد. غالباً از کلاهبر
دانلود مقاله کامل درباره کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 44
فهرست و توضیحات:
کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران
گفتار اول: تعریف جرم کلاهبرداری
گفتار دوم: حیثیت عمومی جرم کلاهبرداری
مبحث دوم: پیشینه کلاهبرداری در بیمه
گفتار اول: پیشینه تاریخی کلاهبرداری در بیمه
گفتار دوم: پیشینه کلاهبرداری بیمه ای در ایران
مبحث سوم: عناصر متشکله جرم کلاهبرداری
گفتار اول: عنصر قانونی
گفتار دوم: عنصر مادی
  1. متقلبانه بودن وسایل مورد استفاده کلاهبرداری
  2. لزوم تقدم اعمال وسایل متقلبانه بر تحصیل مال
  3. احراز رابطه علیت
  4. لزوم تحصیل مال قربانی
  5. مصادیق تمثیلی وسایل متقلبانه مذکور در قانون
1-5- فریب دادن مردم به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا مؤسسات موهوم
2-5- فریب دادن مردم به داشتن اموال و اختیارات واهی
3-5- امیدوار کردن مردم به امور غیر واقع
4-5- ترساندن مردم از حوادث و پیشامدهای غیرواقع
5-5- اختیار اسم یا عنوان مجعول
6-5)-وسایل تقلبی دیگر:
6-اغفال و فریب قربانی:
7-تعلق مال برده شده به غیر:
ج-نتیجه حاصله:
گفتار سوم: عنصر معنوی
مبحث چهارم: مجازات کلاهبرداری و لواحق آن
گفتار اول: انواع کلاهبرداری
گفتار دوم: شروع به جرم کلاهبرداری
گفتار سوم: کیفیات مخففه در جرم کلاهبرداری
گفتار چهارم: مجازات های تبعی و تکمیلی
گفتار پنجم: همکاری در ارتکاب جرم کلاهبرداری
گفتار ششم: تعدد یا تکرار جرم کلاهبرداری
مبحث پنجم: صور خاص جرم کلاهبرداری
گفتار اول: جرائم در حکم کلاهبرداری در مسائل تجارتی و بازرگانی
منابع

کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران
کلاهبرداری از جمله جرائمی است که در طول تاریخ حقوق جزا بر مجموعه جرائم علیه اموال افزوده شده و به طرق مختلف انجام می پذیرد. غالباً از کلاهبرداری تحت عناوینی چون & جرم جدید& یا & بحران قرن بیستم& یاد می شود. با توجه به اینکه در این تحقیق سعی در بیان مصادیق مختلف کلاهبرداری در رشته بیمه شخص ثالث اتومبیل داریم، لذا قبل از آن ضروری است تا با ارکان جرم کلاهبرداری آشنا شویم چرا که کلاهبرداری در صنعت بیمه وضعیت خاصی نسبت به جرم کلاهبرداری ندارد. از این رو با وحدت ملاک از قواعد پیرامون آنها در تبیین کلاهبرداری در مصادیق خاص صنعت بیمه استفاده می شود.
گفتار اول: تعریف جرم کلاهبرداری
ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری در حال حاضر عنصر قانونی جرم کلاهبرداری را در حقوق ایران تشکیل می دهد و اشعار می دارد:
& هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار نماید یا از حوادث و پیشامدهای غیرواقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر، وجوه و یا اموال و یا اسناد یا حوالجات یا قبوض یا مفاصاً حساب و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش به حبس از یک تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم می شود.
در صورتی که شخص مرتکب برخلاف واقع عنوان یا سمت مأموریت از طرف سازمان ها و مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت های دولتی یا شوراها یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه گانه و هم چنین نیروهای مسلح و نهادها و مؤسسات مأمور به خدمت عمومی اتخاذ کرده یا این که جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق وسایل ارتباط جمعی از قبیل رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله یا نطق در مجامع و سازمان های دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و یا به طور کلی از قوای سه گانه و هم چنین نیروهای مسلح و مأمورین به خدمت عمومی باشد علاوه بر رد مال به صاحبش به حبس از 2 تا ده سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می شود.&
بدین ترتیب ملاحظه می شود که قانون تعریفی را از جرم کلاهبرداری ارائه نکرده است و فقط به ذکر مصادیقی بسنده نموده است که با توجه به همین مصادیق می توان نتیجه گرفت که کلاهبردار کسی است که با انجام اعمال متقلبانه جلب اعتماد دیگران را فراهم ساخته و برحسب اعتماد حاصله موجب اغفال طرف شده و از این راه مال دیگری تحصیل و می برد. بنابراین در انجام اعمال متقلبانه مسأله جلی اعتماد، اغفال، اخذ مال و نهایتاً بردن مال باید تحقق یابد تا کلاهبرداری واقع شود.
با توجه به تعریف فوق شروع به کلاهبرداری عبارت خواهد بود از: & توسل به وسایل متقلبانه به جهت بردن مال دیگری به شرطی که منجر به نتیجه نگردد.&
در قانون بیمه هیچگونه پیش بینی در مورد کلاهبرداری بیمه ای نگردیده است و تنها ماده 9 آیین نامه اجرایی قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب سال 1347 مقرر داشته است: & هر نوع خدعه و تبانی اشخاص ثالث یا ارائه مدارک مجعول که مؤثر در موضوع باشد در صورت اثبات موجب محرومیت از دریافت خسارت می گردد.& بنابراین سکوت قانون بیمه در اینگونه موارد، چاره ای به جز استناد به اصول کلی کلاهبرداری در تخلفات بیمه ای، باقی نگذارده است.
گفتار دوم: حیثیت عمومی جرم کلاهبرداری

کلاهبرداری از جمله جرائمی است که مرتبط به حقوق عمومی و نظم و امنیت جامعه بوده و بنابراین طبق نظر دیوانعالی کشور غیرقابل گذشت می باشد: & موضوع کلاهبرداری از جمله جرائمی است که جنبه عمومی دارد و در ماده 116 قانون تعزیرات به قابل گذشت بودن آن اشاره نشده، در صورتی که اگر قابل گذشت بود قانون گذار متعرض آن می شد. کما اینکه در مورد مواد 150 و 151 همان قانون به قابل گذشت بودن موضوع اشاره شده است. هم چنین ماده 277 قانون مجازات عمومی ناظر بر ماده 6 اصول محاکمات جزائی که هنوز به قوت خود باقیست و در مقام بیان و احصاء جرائم قابل گذشت می باشد، کلاهبرداری را جزء جرائم خصوصی و قابل گذشت تلقی نکرده، بنابراین گذشت شاکی یا مدعی خصوصی تأثیری در اصل موضوع ندارد.&

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 44 فهرست و توضیحات: کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران گفتار اول: تعریف جرم کلاهبرداری گفتار دوم: حیثیت عمومی جرم کلاهبرداری مبحث دوم: پیشینه کلاهبرداری در بیمه گفتار اول: پیشینه تاریخی کلاهبرداری در بیمه گفتار دوم: پیشینه کلاهبرداری بیمه‌ای در ایران مبحث سوم: عناصر متشکله جرم کلاهبرداری گ ...

کلاهبرداری


انواع کلاهبرداری


حقوق ایران


تحقیق رشته علوم سیاسی


جرم کلاهبرداری


دانلود تحقیق در مورد کلاهبرداری و انواع آن در حقوق ایران


مقاله

دانلود تحقیق کامل در مورد قوه مقننه در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران

دانلود تحقیق کامل در مورد قوه مقننه در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران
بر اساس اصل 57 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران, سه قوه مقننه, مجریه و قضائیه, قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران هستند که البته زیر نظر ولایت مطل
دانلود تحقیق کامل در مورد قوه مقننه در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 13


چکیده:

بر اساس اصل 57 قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، قواى حاکم در جمهورى اسلامى ایران هستند که البته زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت و مستقل از یکدیگر مى‏باشند. در این نوشتار نگاهى داریم به & قوه مقننه& در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران و اختیارات و وظایف این قوّه را بررسى خواهیم کرد.
بر اساس اصل 57 قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، & قواى حاکم در جمهورى اسلامى ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت، بر طبق اصول آینده این قانون اعمال مى‏گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.&
بر اساس اصل 58 قانون اساسى، & اعمال قوه مقننه از طریق مجلس شوراى اسلامى است که اعضاى آن را نمایندگان منتخب مردم تشکیل مى‏دهند.&
فصل ششم قانون اساسى، مربوط به قوه مقننه و مجلس است. مجلس، مهمترین رکن تصمیم‏گیرى در جمهورى اسلامى ایران است.
بر اساس اصل 59، طریقه دیگرى نیز براى اعمال قوه مقننه وجود دارد. در این اصل آمده است: & در مسایل بسیار مهم اقتصادى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى، ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‏پرسى و مراجعه مستقیم به آراى مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراى عمومى باید به تصویب دوسوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.&
بر اساس قانون همه‏پرسى: & همه‏پرسى، به پیشنهاد رئیس جمهورى یا یکصد نفر از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى و تصویب 32 مجموع نمایندگان صورت خواهد گرفت.& (2)
& این مصوبه، همانند سایر مصوبات باید به شوراى نگهبان براى اظهارنظر فرستاده شود.& (3)
& نظارت بر همه‏پرسى به عهده شوراى نگهبان است.& (4)
در ارتباط با اصل 58 (اعمال قوه مقننه از طریق مجلس) دو نکته قابل ذکر است:
1- هرچند امر قانونگذارى در جمهورى اسلامى ایران از طریق مجلس است، اما معنایش این نیست که مصوبات مجلس به تنهایى داراى اعتبار است و براى رسمیت و قانونیت یافتن آنها نیازى به تأیید هیچ مرکز و نهادى نیست. بنابراین، اگر بر اساس اصل 72، 91، 94 و 112، براى قانونى شدن مصوبات مجلس، نظر تأییدى شوراى نگهبانى و در پاره‏اى از موارد، مجمع تشخیص مصلحت نظام لازم شمرده شده است، منافاتى با اصل مزبور (58) ندارد.
2- مرجع قانونگذارى بودن مجلس، منافاتى با محدود بودن حق قانونگذارى آن ندارد. به تعبیر دیگر، هرچند مجلس، حق قانونگذارى دارد، اما بر اساس قانون اساسى، در برخى از زمینه‏ها حق قانونگذارى ندارد. در اصل 71 آمده است: & مجلس شوراى اسلامى در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسى مى‏تواند قانون وضع کند& .
حق قانونگذارى مجلس از دو جهت محدود است؛ یکى این‏که نمى‏تواند قوانینى وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمى کشور یا قانون اساسى مغایرت داشته باشد.(5) دیگر این‏که سیاست‏گذارى و برنامه‏ریزى در پاره‏اى از زمینه‏ها، بر اساس قانون اساسى، به نهادهاى خاصى واگذار شده است؛ به برخى از این موارد، اشاره مى‏شود:

الف) بر اساس بند 1 اصل 110، تعیین سیاستهاى کلى نظام جمهورى اسلامى ایران، از وظایف و اختیارات مقام رهبرى قلمداد شده است و نیز بر اساس بند 7 و 8 همین اصل، تصمیم‏گیرى در زمینه حل اختلاف و تنظیم روابط قواى سه‏گانه و نیز حل معضلات نظام، جزء وظایف و اختیارات مقام رهبرى به حساب آمده است. بنابراین، در این موارد، مجلس حق قانونگذارى ندارد و رأى و نظر مقام رهبرى بر همگان - حتى بر مجلس شوراى اسلامى - نافذ و الزامى است.
ب) در اصل 108 چنین آمده است:
& قانون مربوط به تعداد و شرایط خبرگان، کیفیت انتخاب آنها و آیین‏نامه داخلى جلسات آنان براى نخستین دوره باید به وسیله فقهاى اولین شوراى نگهبان تهیه و بااکثریت آراى آنان تصویب شود و به تصویب نهایى رهبر انقلاب برسد. از آن پس، هرگونه تغییر و تجدیدنظر در این قانون و تصویب سایر مقررات مربوط به وظایف خبرگان، در صلاحیت خود آنان است.& بنابراین، مجلس نمى‏تواند در این موارد قانونگذارى کند.
ج) در ذیل اصل 112 آمده است: & مقررات مربوط به مجمع (مجمع تشخیص مصلحت نظام) توسط خود اعضا تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبرى خواهد رسید.& بنابراین، مجلس نمى‏تواند در ارتباط با مقررات مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانونگذارى کند.
د) بر اساس اصل 176 قانون اساسى، تعیین سیاستهاى دفاعى - امنیتى کشور، در محدوده سیاستهاى کلى تعیین‏شده از طرف مقام رهبرى و هماهنگ نمودن فعالیتهاى سیاسى، اطلاعاتى، اجتماعى، فرهنگى و اقتصادى در ارتباط با تدابیر کلى دفاعى - امنیتى و بهره‏گیرى از امکانات مادى و معنوى کشور براى مقابله با تهدیدهاى داخلى و خارجى، از وظایف و اختیارات شوراى عالى امنیت ملى کشور است که پس از تصویب از جانب این شورا و تأیید آنها از جانب مقام رهبرى، بر همگان - حتى بر نمایندگان مجلس - الزامى است.
ه) بر اساس اصل 177 قانون اساسى، تصمیم‏گیرى براى بازنگرى قانون اساسى و نیز اصلاح و تتمیم آن از اختیارات مقام رهبرى و مجمع تشخیص مصلحت نظام و شوراى مخصوص بازنگرى قانون اساسى است و از محدوده اختیارات مجلس شوراى اسلامى خارج است.
و) بر اساس ولایت مطلقه و اختیارات ویژه رهبرى، اگر مقام رهبرى، گروهى را عهده‏دار سیاست‏گذارى و برنامه‏ریزى در زمینه خاصى قرار دهند - چنان که شوراى عالى انقلاب فرهنگى را عهده‏دار سیاست‏گذارى در زمینه علمى و فرهنگى کشور قرار داده‏اند -، آن مجمع مى‏تواند در آن زمینه سیاست‏گذارى کند و مصوبات آنها بر همگان، حتى بر نمایندگان مجلس، الزامى است.
امام خمینى رحمه‏الله در پاسخ به تقاضاى رئیس جمهورى وقت در سال 1363 که خواستار اعتبار مصوبات این شورا در حد قانون بود فرموده‏اند: & باید به مصوبات این شورا ترتیب آثار داده شود.& (6)
شرایط انتخاب‏کنندگان و انتخاب‏شوندگان و تعداد نمایندگان مجلس
در اصل 62 قانون اساسى آمده است: & مجلس شوراى اسلامى از نمایندگان ملت که بطور مستقیم و با رأى مخفى انتخاب مى‏شوند، تشکیل مى‏گردد. شرایط انتخاب‏کنندگان و انتخاب‏شوندگان و کیفیت انتخابات را قانون معین خواهد کرد.&
بر اساس این اصل، شرایط انتخاب‏شوندگان، به قانون عادى مجلس واگذار شده است، لکن با توجه به وظایف و اختیارات فراوانى که در قانون اساسى براى نمایندگان مجلس منظور شده است، مجلس نمى‏تواند شرایطى همچون اعتقاد و التزام عملى به اسلام و مبانى نظام و تعهد و امانتدارى و نداشتن سوابق سوء و... را نادیده بگیرد؛ زیرا سپردن این همه اختیارات و وظایف به افرادى که در واقع، نوعى ولایت بر سرنوشت و جان و مال مردم است، بدون صلاحیتهاى لازم، غیرمشروع است.
این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه: 13   چکیده: بر اساس اصل 57 قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران، سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، قواى حاکم در جمهورى اسلامى ایران هستند که البته زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت و مستقل از یکدیگر مى‏باشند. در این نوشتار نگاهى داریم به «قوه مقننه» در قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران و اختیا ...

قوه مقننه


قانون اساسی


خرید مقاله از علم فایل


دانلود تحقیق در مورد قوه مقننه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران


مقاله درباره قوه مقننه در قان

تحقیق در مورد مدیریت

تحقیق در مورد مدیریت
دانلود تحقیق در مورد مدیریت فرمت فایل: ورد تعداد صفحات: 62
تحقیق در مورد مدیریت دانلود تحقیق در مورد مدیریت
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 62





بخشی از متن:
مدیریت:
فرآیند بکار گیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی بسیج منابع و امکانات، هدایت، وکنترل که در چهارچوب یک نظام ازرشی پذیرفته شد برای رسیدن به اهداف تهیه شده است.
مدیر:
فردی است که مسئولیت عملکرد دو یا چند نفر از افراد سازمان را بعهده دارد.
علم مدیریت:
بخشی از دانش مدیریت است که از طریق آموزش بدست می آید.
هنر مدیریت:
بخشی از دانش مدیریت است که از طریق کسب تجربه و بکارگیری آن بدست می آید.
مدیر لایق:
مدیری است که حداقل نتیجه قابل قبول را با استفاده از ابزارهای مثل تشویق، تنبیه، کسری حقوق و .... بدست آورد.
مدیر مؤثر:
مدیری است که بتواند 90-80 درصد توانایی های افراد را به فعلیت رسانده و بکار می گیرد.
اثربخشی:
میزان و درجه رسیدن به هدف را نشان می دهد.
کارآیی:
شاخصی است که نتیجه بدست آمده را در مقایسه با صنایع مصرف شده
( هزینه) اندازه گیری می کند.



دانلود تحقیق در مورد مدیریت فرمت فایل: ورد تعداد صفحات: 62           بخشی از متن: مدیریت:  فرآیند بکار گیری مؤثر و کارآمد منابع انسانی و مادی از طریق برنامه ریزی، سازماندهی بسیج منابع و امکانات، هدایت، وکنترل که در چهارچوب یک نظام ازرشی پذیرفته شد برای رسیدن به اهداف تهیه شده است.   مدیر:  فردی است که مسئولیت عملکرد دو یا چند نفر از افراد سازمان را بع ...

مدیریت


دانلود تحقیق


تحقیق مدیریت

دانلود پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز

دانلود پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز
در این بخش پاورپوینت پروژه طراحی شهری شهر نطنز برای دانلود قرار داده شده است.
دانلود پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز در این بخش پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز که در نوع خود از نظر عناصر، ساختار و کیفیت فرایند و ارائه بی نظیر بوده و می تواند به عنوان الگویی برای انجام پروژه مشابه طراحی شهری در سطوح دانشگاهی و همچنین پروژه های مشاوره اجرایی مورد استفاده قرار گیرد، برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 74 اسلاید تدوین شده است. در ذیل فهرست مطالب و همچنین تعدادی از اسلایدها نمونه آن آورده شده است. در صورت تمایل می توانید ایم محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.



فهرست مطالب:
  • فرایند طراحی
  • اهداف آرمانی
  • اسکیس های آرمان شهر
  • مطالعات جمعیتی
  • مطالعات اقتصادی
  • مطالعات زیست محیطی
  • نماینگر اجتماع
    • سرزندگی
    • امنیت
    • ایمنی
    • حضورپذیری
    • اجتماع پذیری
    • پیاده مداری
    • شهروند مداری
    • انسجام اجتماعی
  • نماینگر کارکرد
    • سرزندگی
    • عدالت
    • مطلوبیت
    • خاطره انگیزی
    • رنگ تعلق
    • امنیت
    • ایمنی
  • نماینگر ریخت
    • زیست پذیری
    • تناسبات هندسی
    • کارایی
    • امنیت
    • نفودپذیری
  • نماینگر فضا
    • نفوذپذیری
    • پیوستگی
    • تنوع فضایی
    • محصوریت فضایی
    • هویت
  • نماینگر زمینه
    • هویت
    • خوانایی
    • نفوذپذیری
    • محصوریت
    • حس مکان
  • نماینگر زیست بوم
    • سبزینگی
    • زیست پذیری
    • بوم آوردی
    • پایداری
    • تغییرپذیری
  • نماینگر زمان
    • تاریخ مندی
    • قدمت
    • حس تغییر فصول
    • حضورپذیری
    • حس تحولات تاریخی
  • نماینگر منظر
    • کیفیات بصری
    • محصوریت
    • نقش انگیزی
    • تنوع بصری
    • خوانایی
    • تناسبات بصری
  • نماینگر ادراک
    • خوانایی
    • حس تعلق
    • حس مکان
    • سرزندگی و حضورپذیری
  • تحلیل یکپارچه نماینگرها
  • آلترناتیوهای طراحی
    • ارزیابی الترناتیوها(AHP)
  • تدقیق اهداف کلان
    • ارائه طرح ساختاری-راهبردی
      • طرح راهبردی
      • طرح ساختاری
      • حوزه طراحی
      • اهداف و سیاست ها
    • چهارچوب طراحی شهری
      • چارچوب طراحی شهری نمایانگر منظر و ادراک
      • چارچوب طراحی شهری نمایانگر زیست بوم
      • چارچوب طراحی شهری نمایانگر زمینه و زمان
      • چارچوب طراحی شهری نمایانگر کارکرد
      • چارچوب طراحی شهری حوزه ی طراحی
      • سیاست و پروژه
    • دستور کار طراحی شهری


در این بخش پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز که در نوع خود از نظر عناصر، ساختار و کیفیت فرایند و ارائه بی‌نظیر بوده و می‌تواند به عنوان الگویی برای انجام پروژه مشابه طراحی شهری در سطوح دانشگاهی و همچنین پروژه‌ های مشاوره اجرایی مورد استفاده قرار گیرد،‌برای دانلود قرار داده شده است. این پاورپوینت در 74 اسلاید تدوین شده است. در ذیل فهرست مطالب و همچنین تعدادی از اسلایدها نمونه ...

پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز


دانلود پاورپوینت پروژه طراحی شهری نطنز


دانلود پروژه طراحی شهری نطنز


دانلود پروژه طراحی شهری


دانلود پاورپ

مقاله خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟

مقاله خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟
دانلود مقاله شماره 1 پرسش مهر 95خشونت از کجا نشأ ت گرفته است چگونه عده ای خشونت را می آموزند , دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد چگونه کش
مقاله خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟ مقاله خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟
دانلود مقاله شماره 1 پرسش مهر 96-1395خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟ چگونه کشور وجامعه ای دارای رحمت اسلامی ونبوی داشته باشیم ؟ وچگونه می توانیم جوامع منطقه مان وجهان را از خشونت برهانیم ؟
با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30صفحه
این مقاله که پرسش مهر 95 می باشد شامل عنوان ،چکیده،مقدمه،روش بررسی و نتایج می باشد.مناسب برای ارائه جهت مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر 96-95 این مقاله تاکنون در جایی مورد استفاده قرار نگرفته است.ضمنا مقالات پیرامون این موضوع دائمابروز می شوند.مدیریت کافی نت دانشجو(فرهنگیان ) به شما اطمینان خاطر می دهد.با هم بخشی از این مقاله را مشاهده می کنیم :
چکیده
همانگونه که می دانیم امروزه در جهانی زیست می کنیم که مملو از خشونت و افراط گری است. به طوری که هر روز شاهد جریان جدیدی از خشونت در منطقه و جهان هستیم.گاهی شاهد رفتار وحشیانه علیه شیعیان نیجریه هستیم و همچنین چند سالی است که شاهد خشونت های داعش، القاعده و ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین می باشیم.
جنگ های جهانی اول و دوم زاییده حکومت ها و ایدئولوژی سکولار بوده است، پس نباید فقط به خشونت های دینی نگریست و از خشونت های سکولار غافل شد یا برعکس، بلکه هر دو دسته خشونت ها خطرناک است، خشونت بزرگترین و خطرناک ترین حرج و مشقت است که می تواند اوصاف واقعی دین را نابود و باعث بحرانی شدن گرایش مردم به دین و ایجاد مشکل در سطح روابط انسان ها با یکدیگر شود. خشونت بزرگترین و خطرناک ترین عاملی است که اوصاف پیش گفته را که اوصاف واقعی دین هستند، نابود، و عوامل بحرانی شدن گرایش به دین را فراهم می کند. امروزه در جهانی زیست می کنیم که متأسفانه مملو از خشونت و رفتارهای افراط گری است. خشونت با همه اقسام پنهان و آشکارش، فردی و خانگی و اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و نظامی، در حکمت اسلامی به عنوان یک رذیلت معرفی شده است. فارابی خشونت سیاسی را در سیاستهای استبدادی، رذیلت سیاسی می شمارد و ملامهدی نراقی در جامع السعادات از خشونت رفتاری به عنوان رذیلت اخلاقی یاد می کند و اخوان الصفا، خشونت را به عنوان رذیلت فلسفی معرفی می کنند.
اما سئوال این است که خشونت از کجا نشات گرفته است و چگونه عده ای خشونت را می آموزند . و در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می توانیم کشوری داشته باشیم ،جامعه ای داشته باشیم دارای رحمت اسلامی و نبوی. و چگونه می توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

مقاله خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟ دانلود مقاله شماره 1 پرسش مهر 96-1395خشونت از کجا نشأ ت گرفته است ؟ چگونه عده ای خشونت را می آموزند ، دربرابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد ؟ چگونه کشور وجامعه ای دارای رحمت اسلامی ونبوی داشته باشیم ؟ وچگونه می توانیم جوامع منطقه مان وجهان را از خشونت برهانیم ؟ با فرمت ورد و قابل ویرای ...

دانلود


پرسش


مهر


پرسش مهر


پرسش مهر 95


رئیس جمهور


چگونه


خشونت


می آموزند


ایستادگی


نشات


رحمت اسلامی


نبوی


جوامع


منطقه مان

مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه

مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه
دانلود مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه با فرمت ورد و قابل ویرایش در 21 صفحه
مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه دانلود مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه با فرمت ورد و قابل ویرایش در 21 صفحه
مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه کاملترین و دقیق ترین مقاله پیرامون این موضوع است که توسط تیم تخصصی دانشجو طراحی و تنظیم گردیده است.
بخشی از مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه را با هم مشاهده می کنیم.
چکیده
نظام سلطه و دیگر دشمنان تصور می کردند بعد از رحلت امام خمینی (رضوان الله) کار انقلاب نیز تمام خواهد شد از این رو برنامه ریزی های فراوانی را برای آن روز انجام داده بودند، اما انتخاب سریع و دقیق رهبر فرزانه انقلاب توسط خبرگان رهبری این دسیسه و توطئه آنان را نیز با ناامیدی و شکست مواجه ساخت. از این رو آنان همواره علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست به توطئه های گوناگونی می زدند که برنامه ریزی جهت آغاز جنگ تحمیلی و ترور شخصیت هایی همچون رهبر انقلاب، شهید بهشتی، رجایی و باهنر از جمله آنان بود.
دشمنان بعد از تمام این اتفاق ها متوجه شدند دیگر برخورد سخت با ایران اسلامی بی فایده است و آنان به نتیجه دلخواه خود نخواهند رسید بنابراین جنگ فرهنگی و نرم را در دستور کار خود قرار دادند. هدف از جنگ نرم، بی اعتقاد کردن نسل نو و جوان جامعه به دین و اصول انقلابی و حذف تفکر فعالی است که غرب را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنان را تهدید می کند. تضعیف پایه های فرهنگی انقلاب، منحرف کردن جوانان مؤمن از پایبندی به باورهای دینی، دور کردن ذهن مردم از اسلام، ناامید کردن جامعه از مبارزه علیه نظام سلطه و جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ خودی از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم است که نظام سلطه سعی در پر رنگ سازی آنها در روحیه نسل آینده دلخواه خود داردخاموش کردن روحیه جهادی، از بین بردن عقاید و پایه های فرهنگی مردم، تغییر باورهای سیاسی-دینی و عادت های حسنه ملت از جمله اهداف دیگر دشمنان در جنگ نرم است.در نسل دلخواه نظام سلطه اعتقادات مذهبی و سیاسی کمرنگ شده و جای خود را به تهاجم و ولنگاری فرهنگی می دهد. ولی در نقطه مقابل با تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی می توان جلو همه این نقشه ها و برنامه ریزی نظام سلطه را گرفت و نقشه هایشان را نقش بر آب کرد.در مقاله حاضر به مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب و دلخواه نظام سلطه می پردازیم.
کلیدواژه : تربیت-نسل –طراز انقلاب-نظام سلطه
مقدمه
وظیفه آموزش و پرورش و دستگاه های تربیتی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی است و اگر بند بند این تعلیم ها و تربیت ها را اجرا نکنیم، قطعا نسل طراز انقلاب نخواهیم شد. نسل امروز، نسلی بیگانه با تربیت اسلامی و دینی است. یک جامعه آرمانی را ما در گذشته از لحاظ تئوریک و عملی داشته ایم منتها امروز کسانی که دارند عمل می کنند نه تئریک دارند و نه مبانی عملی دارند و ما باید تعهد، وجدان کاری، نظم و انضباط را در کشور های جنوب شرقی ببینیم.
امروز آموزش را به جای تربیت به خورد ما می دهند و متاسفانه جای این دور را بد جور عوض کرده ایم. تربیت یعنی این که ما کسی یا چیزی را پرورش دهیم، نگه داری کنیم، مراقبت کنیم و موانع را دور کنیم تا رشد کنند.
خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران می فرماید ما پیامبر را از جنس و بین خودتان برگزیدیم و تربیت کردیم، علم تنها فایده ای ندارد و بلکه گاهی برای جامعه ضرر نیز دارد. امروز ما در جامعه تزکیه را بوسیده ایم و کنار گذاشته ایم و آموزش و تربیت را محل گرفته ایم و این یک خطر و مشکل در سیستم تعلیم و تربیت ما است.
...................

دانلود مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه با فرمت ورد و قابل ویرایش در 21 صفحه مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه کاملترین و دقیق ترین مقاله پیرامون این موضوع است که توسط تیم تخصصی دانشجو طراحی و تنظیم گردیده است. بخشی از مقاله مقایسه چگونگی تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و دلخواه نظام سلطه  را با هم مشاهده می کنیم. چکیده نظ ...

دانلود


مقاله


مقایسه


چگونگی


تربیت


نسل


طراز


انقلاب


اسلامی


دلخواه


نظام


سلطه