فایل سل

فایل سل 6

فایل سل

فایل سل 6

دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر

دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر
دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر
دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر فهرست مطالب:
توحید در دین یهود 4
توحید در مسیحیت 9
توحید در اسلام 13
منابع 21
توحید در ادیان مختلف
توحید در دین یهود:
اسم خاص خدا در دین یهود & یهوه& یعنی باشند است. این نام بسیار احترام دارد و بی جهت بر زبان آوردن آن به موجل فرمان دوم از ده فرمان [در سفر خروج/ باب20/آیه 7] که می گوید: & نام یهوه خدای خود را به باطل مبر، زیرا خداوند کسی را که اسم او را به باطل برد بی گناه نخواهد شمرد& . حرام محسوب
می شود. هنگام تلاوت تورات نام & یهوه& به ادونای& به معنای آقای من تبدیل می شود. در سفر خروج، خدا را اینگونه به موسی معرفی می کند: "هستم آنکه هستم".
برخی صفات & یهوه& در مواردی از ده فرمان موسی بیان شده:
فرمان1) من هستم، یهوه خدای تو... تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد.فرمان2) صورتی تراشیده و هیچ تمثالی از آنچه بالا در آسمان است و از آنچه پائین در زمین است و از آنچه در آب زیر زمین است، برای خود مساز... .بدیهی است که پیروان ادیان توحیدی نیز در مواردی از دین خود غافل می شوند و به گونه هایی از شرک روی می آورند [مثل بیان جسمانیت خدا و نسبت دادن صفات انسانی به او] با این همه هیچ گاه نظر محققان نسبت به اصل این ادیان تغییر نکرده است.
یهودیان قومی معتقد به خدای یگانه و یکتاپرست محسوب می شوند. همه پیامبران این قوم بر پرستش خدای واحد تأکید داشته و با شرک مبارزه می کرده اند. در تورات ـ سفر تثنیه باب 6 آیات 5-4 نوشته شده: & 4- ای اسرائیل بشنو، یهوه، خدای ما، یهوه واحد است. 5- پس یهوه خدای خود را به تمامی جان و تمامی قوت خود محبت نما..& .
این عبارات با عنوان & الفاظ شهادت& در دین یهود معروف است. در حقیقت دین یهودی از ابتدا بر توحید استوار بوده است تا آنجا که برخی معتقدند یهود & قوم برتر& نامیده شد چون اساس آئین پدرانش بر یکتاپرستی بوده است نه بر اساس خون و نژاد.
همچنین محققان برآنند که وفاداری قوم یهود [عبرانیان] به & یهوه& مانع از آن شده که آنان برای مردم دیگر اقوام، حقی در مورد پرستش خدایشان قائل شوند و این در حالی است که انبائی چون ارمیا، حزقیال و اشعیا همواره درستکاری نوع بشر را برای تحقق هدفی الهی در جهان مخاطب قرار می دهند و یهوه را خدای همه ملت ها
می خوانند.
توحید در مسیحیت:
معمولاً در مسیحیت برای خدا واژه & پدر& استعمال می شود [که در انجیل بیش از سیصد بار تکرار شده] و از نظر خودشان این واژه با همه سادگی اش، بسیار صمیمی، پر احساس و شخصی است. [مثل مواردی در انجیل متی/ باب 6/ آیه 9، انجیل لوقا/ باب 11/ آیه 2 و...].تعالیم عیسی مسیح در مورد بخشندگی خدا با آنکه از طرفی در ادامه اعتقادات یهود قرار دارد اما از طرف دیگر چهره غضب آلوده خدا را به چهره ای مهربان تغییر می دهد.مسیحیان در عین اینکه به وحدانیت خدا معتقد و او را خدای پدر می نامند عیسی را همان وجود جسمانی خدا معرفی می کنند که با مصلوب شدنش بر صلیب کفاره گناهان بشر شد و روح القدس را وجود فعال و توانای خدا که جامعه مسیحیت را هدایت می کند می دانند.
شامل 38 اسلاید powerpoint

فهرست مطالب: توحید در دین یهود   4 توحید در مسیحیت  9 توحید در اسلام  13 منابع  21 توحید  در ادیان مختلف توحید  در دین یهود: اسم خاص خدا در دین یهود «یهوه» یعنی باشند است. این نام بسیار احترام دارد و بی جهت بر زبان آوردن آن به موجل فرمان دوم از ده فرمان [در سفر خروج/ باب20/آیه 7] که می گوید: «نام یهوه خدای خود را به باطل مبر، زیرا خداوند کسی ر ...

دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر

دانلود پاورپوینت معاد

دانلود پاورپوینت معاد
دانلود پاورپوینت معاد
دانلود پاورپوینت معاد معنای معاد:
& معاد& از نظر لغوی به معنای بازگشتن است و در اصطلاح به معنای دوباره زنده شدن آدمی پس از مرگ است.
از موضوعات بسیار مهم و سرنوشت ساز انسان، معاد است. انسان به دو دلیل به تحقیق درباره معاد علاقه مند است:
اول، انسان ذاتاً علم دوست و حقیقت جو است، به ویژه درباره آنچه با زندگی او ارتباط دارد و معاد از این گونه موضوعات است. انسان می خواهد بداند که آیا زندگی اش با مرگ پایان می یابد یا پس از آن زندگی دیگری خواهد داشت؟ کیفیت انتقال از این زندگی به آن زندگی چگونه است؟ زندگی آن دنیا چند مرحله ای است؟ آیا لوازم و وسایل مورد نیاز آن دنیا را باید در همان جا تهیه نمود یا اینکه زندگی این جهان، مقدمه و زمینه ساز خوشی ها و ناخوشی های آن جهان است و به تعبیری این دنیا مزرعه آخرت است؟ پاسخ به این پرسش ها است که می تواند عطش حقیقت جویی آدمی را تا حدی فرو نشاند.
دوم. شناخت غایت و هدف زندگی برای انسان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در شکل گیری فعالیت ها و اعمال انسان نقش مهمی دارد.انسانی که مرگ را پایان زندگی خود می داند، رفتار خود را به گونه ای تنظیم می کند که به هر طریق ممکن نهایت لذت را در این دنیا ببرد و تنها نیازها و خواسته های زندگی دنیوی خود را تأمین کند. اما کسی که به زندگی جاودانه اعتقاد دارد، برنامه زندگی دنیوی خود را به گونه ای سامان
می بخشد که هر چه بیش تر برای زندگی جاودانه اش سودمند باشد و از سوی دیگر، سختی ها و ناکامی های زندگی دنیا، او را دلسرد و ناامید نمی کند و پیوسته در راه کسب سعادت و کمال ابدی می کوشد.منابع شناخت در باب معاد:منابع شناختی که دراختیار آدمی قرار دارد، عبارتند از:
.1علوم تجربی.2علوم عقلی.3علوم عرفانی.4علوم وحیانیاینک به اجمال به بحث در باب این منابع خواهیم پرداخت:از آنجا که معاد در قلمرو عالم غیب قرار دارد، موضوع حس و تجربه قرار نمی گیرد و نمی تواند موضوع علوم تجربی واقع گردد، زیرا که علوم تجربی مبتنی بر حس و تجربه اند. بنابراین معاد از قلمرو و علوم تجربی خارج می باشد.
علوم تجربی در قلمرو عالم غیب، مجبور به سکوت است. آنان که مرگ را تجربه کرده اند، در این عالم نیستند و آنان که در این عالم هستند از کیفیت مرگ بی اطلاعند.
بنابراین نمی توانیم از طریق علوم تجربی نسبت به چگونگی مرگ و مراحل بعد از آن، آگاهی پیدا کنیم.
هر چند که پدیده مرگ و معاد انسان موضوع علوم تجربی قرار نمی گیرد ولی همه آدمیان دوباره زنده و سرسبز شدن گیاهان را نظاره می کنند. درختانی که در زمستان طراوات خود را از دست داده و به تعبیری فاقد حیات نباتی هستند، دوباره در فصل بهار حیات پیدا کرده و شاداب و سرسبز می شوند. ولی بحث ما مربوط به معاد انسان است. البته در طول تاریخ افرادی نظیر حضرت ابراهیم و حضرت عیسی و برخی از پیروان او بوده اند که با حس و چشم سر، دوباره زنده شدن حیوانات و انسان را مشاهده نموده اند ولی این موارد، مصداق اعجار بوده و ویژگی تکرارپذیری و آزمون پذیری را فاقدند.
علوم فلسفی که ابزار آن عقل و استدلال عقلانی است، قادر است با استدلال به کلیاتی از جهان آخرت دسترسی پیدا کند. برای مثال اصل معاد و جاودانگی نفس را اثبات نماید ولی در مورد شناخت جزئیات جهان پس از مرگ، ناتوان است. و آدمی، ناگزیر است برای آگاهی از جهان آخرت به منبع و حیاتی چشم بدوزد.
در طول تاریخ عارفان و اولیا الهی وجود داشته اند که با ابزار شهود و رویت قبلی، نسبت به عالم آخرت و یا عالم غیب آگاهی هایی راکسب نموده اند، ولی این آگاهی ها جنبه شخصی داشته است، و در اختیار همگان قرار نگرفته است.
شامل 38 اسلاید powerpoint

معنای معاد: «معاد» از نظر لغوی به معنای بازگشتن است و در اصطلاح به معنای دوباره زنده شدن آدمی پس از مرگ است. از موضوعات بسیار مهم و سرنوشت ساز انسان، معاد است. انسان به دو دلیل به تحقیق درباره معاد علاقه مند است: اول، انسان ذاتاً علم دوست و حقیقت جو است، به ویژه درباره آنچه با زندگی او ارتباط دارد و معاد از این گونه موضوعات است. انسان می خواهد بداند که آیا زندگی اش با مرگ پایان می ی ...

دانلود پاورپوینت معاد

جزوه خلاصه انقلاب اسلامی - بر اساس کتاب هراتی و عیوضی - عمومی پیام نور

جزوه خلاصه انقلاب اسلامی - بر اساس کتاب هراتی و عیوضی - عمومی پیام نور
دانلود جزوه خلاصه انقلاب اسلامی نمونه سوال بر اساس کتاب محمد رحیم هراتی و محمد جواد عیوضی منبع عمومی دانشگاه پیام نور شامل 57 صفحه
جزوه خلاصه انقلاب اسلامی - بر اساس کتاب هراتی و عیوضی - عمومی پیام نور
  • فصل اول : تعریف مفاهیم و عوامل شکل گیری انقلاب ها
  • فصل دوم : وضعیت اروپا و ایران در اواخر قرن نوزدهم
  • فصل سوم : چالش الگوی شبه ترقی غرب گرا و تعالی اسلام در عصر مشروطه
  • فصل چهارم : عصر پهلوی
  • فصل پنجم : روند تکاملی الگوی پیشرفت
  • فصل ششم : انقلاب اسلامی، هویت خواهی و استقلال طلبی
  • فصل هفتم : تحلیلی بر تحولات دوران تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی
  • فصل هشتم : دستاوردهای انقلاب اسلامی
  • فصل نهم : آینده انقلاب اسلامی فرصت ها و چالش ها

جزوه خلاصه انقلاب اسلامی  بر اساس کتاب محمد رحیم هراتی و محمد جواد عیوضی منبع عمومی دانشگاه پیام نور شامل 57 صفحه با فرمت pdf   فصل اول : تعریف مفاهیم و عوامل شکل گیری انقلاب هافصل دوم : وضعیت اروپا و ایران در اواخر قرن نوزدهمفصل سوم : چالش الگوی شبه ترقی غرب گرا و تعالی اسلام در عصر مشروطهفصل چهارم : عصر پهلویفصل پنجم : روند تکاملی الگوی پیشرفتفصل ششم : انقلاب اسلامی، هویت خواهی و استقل ...

دانلود


جزوه


خلاصه


انقلاب


اسلامی


تحلیلی


عیوضی


هراتی


پیام نور


جواد


رحیم


pdf

دانلود پاورپوینت مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

دانلود پاورپوینت مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)
دانلود پاورپوینت مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)
دانلود پاورپوینت مدیریت از دیدگاه امام علی (ع) مقاله حاضر ، اصول مدیریت اسلامی را از منظر امام علی (ع) متذکر می گردد. با وجود اینکه مدیریت به عنوان خروجی مطالعات غربیها به ویژه آمریکائیها به شمار می رود، مقاله حاضر قصد دارد به این نکته اشاره کند که تمامی مکاتب غربی مدیریت، وامدار اصول مدیریت اسلامی هستند.
در این مقاله، ابتدا ضمن بیان آفات مدیریت از منظر امام علی (ع) به صفات و سبکهای رهبری در اسلام اشاره شده و پس از بیان ویژگیهای منحصر به فرد مدیریت علوی با رویکردهای مدیریت علمی، ژاپنی و رویکردهای دنیایی دیگر مقایسه شده است.
مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسانی به شمار می آید. پیشرفت جوامع به کوششهای گروهی بستگی دارد و همچنان که گروههای سازمان یافته، گسترش می یابد، عملکرد مدیریت و مدیران از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد.
پایبندی به این اصول ، نه تنها برای جهان اسلام و سیاستمداران اسلامی ، بلکه برای همة جوامعی که از حاکمیت زر و زور و تزویر رنج می برند ، بس مفید و راهگشاست . از همین روست که علاوه بر پژوهشگران اسلامی ، اندیشمندان سایر ادیان نیز کاوش در ابعاد مختلف زندگانی امام علی(ع) پرداخته اند ، هر چند از التزام عملی به آن آموزه های نجات بخش ، غافل مانده اند .
نهج البلاغه ، بعد از قرآن کریم ، بزرگ ترین کتاب مسلمانان است که آموزه هایی راهبردی و رهایی بخش دارد و به اقرار اغلب دانشمندان معاصر غیر شیعی عرب ، زیباترین ، بلیغ ترین و شیواترین سخنان عرب در نهج البلاغه آمده است . مجموعة سخنان ، حکمت ها ، نامه ها و پندها و راهکارهای روزآمدی که همواره سرمشق است و پیوسته در اوج می باشد .
نظام اداری ومدیریت از دیدگاه امام علی (ع):
یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جوامع امروزی به ویژه کشورهای در حال توسعه مشکل & سوء مدیریت & می باشد و این امر مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت این کشورها و رشد و ترقّی اداری و صنعتی آنها محسوب می گردد.
شامل 34 اسلاید POWERPOINT

مقاله حاضر ، اصول مدیریت اسلامی را از منظر امام علی (ع) متذکر می‌گردد. با وجود اینکه مدیریت به عنوان خروجی مطالعات غربیها به ویژه آمریکائیها به شمار می‌رود، مقاله حاضر قصد دارد به این نکته اشاره کند که تمامی مکاتب غربی مدیریت، وامدار اصول مدیریت اسلامی هستند.    در این مقاله، ابتدا ضمن بیان آفات مدیریت از منظر امام علی (ع) به صفات و سبکهای رهبری در اسلام اشاره شده و پس از بیان ...

دانلود پاورپوینت مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی (OCB) پادساکف و همکاران

دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی (OCB) پادساکف و همکاران
دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی (OCB) پادساکف از سایت بام
دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی (OCB) پادساکف و همکاران






پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران شامل 24 گویه است که در قالب مقیاس طیف لیکرت 5 گانه به سنجش این متغیر در سطح سازمان ها می پردازد. این پرسشنامه جهت استفاده محققان محترم حوزه مدیریت و رفتار سازمانی از طریق سایت بام ارائه گردیده است.

برخی از گویه های پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف به شرح زیر است:
1-ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ زودﺗﺮ از زﻣﺎن ﻣﻌﻤﻮل ﺳﺮ ﮐﺎر ﺧﻮدم ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻢ.
2-سعی دارم در ﺣﯿﻦ اﻧﺠﺎم وﻇﯿﻔﻪ اﺳﺘﺮاﺣﺖ اﺿﺎﻓﯽ ﺑﮑﻨﻢ.
3-از ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺒﻌﯿﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺣﺘﯽ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﻣﺮاﻗﺐ ﺑﻨﺪه ﻧﯿﺴﺖ.

فرمت فایل: PDF


              پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران شامل 24 گویه است که در قالب مقیاس طیف لیکرت 5 گانه به سنجش این متغیر در سطح سازمان ها می پردازد. این پرسشنامه جهت استفاده محققان محترم حوزه مدیریت و رفتار سازمانی از طریق سایت بام ارائه گردیده است.   برخی از گویه های پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پادساکف به شرح زیر است: 1-ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ زودﺗﺮ از ز ...

دانلود پرسشنامه


دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی


پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی


پرسشنامه OCB


دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی

اقدام پژوهی در مورد استرس و ناخن جویدن

اقدام پژوهی در مورد استرس و ناخن جویدن
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات: 27
اقدام پژوهی در مورد استرس و ناخن جویدن اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم ؟
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 27





چکیده
جویدن ناخن یکی از عادات کودکان است که والدین را بسیار ناراحت و کلافه می کند. تحقیقات نشان می دهد که تقریباً ۳۸ درصد کودکان ۶ ۴ ساله ناخن هایشان را می جوند.این عادت تا ۱۰ سالگی به اوج خود می رسد و در مواردی تا ۶۰ درصد کودکان افزایش می یابد. همچنین بیشترین میزان ناخن جویدن در پسران ۱۴ ۱۳ ساله است. ناخن جویدن در دختران حدود ۱۱ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. جالب این که تقریباً ۲۰ درصد نوجوانان کماکان درگیر این مشکل هستند و ۲۰ ۱۰ درصد این عده نیز تا بزرگسالی عادت ناخن جویدن را حفظ می کنند.اینجانب محبوبه کاظمی دارای 24 سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی می باشم. شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ وقت از بنده اش دریغ نمی ورزد و افتخار می کنم که بتوانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشم و نور دانش و توانایی را در این دانش آموزان میهن اسلامی شعله ور نمایم. در هفته های اول سال تحصیلی متوجه دانش آموزی به نام علی شدم که دائماً در حال جویدن ناخن بود. علی دانش آموزی به ظاهر ساکت، اما درونی طوفانی و متلاطم داشت. لذا مشاهده ی این وضعیت برایم خوشایند نبود. به خدا توکل کردم و از او خواستم تا با کمکش مشکل بنده ی معصوم اش را برطرف نمایم. در این زمینه در عوامل به وجود آورنده مشکل علی چند فرضیه مطرح شد؟ برای پیدا کردن جواب های فرضیه شروع به گردآوری اطلاعات کردم که علت اصلی اختلاف والدین و درگیری آن ها بود که علی برای آرام کردن خود و ابراز آن به ناخن جویدن روی آورده است، برای اصلاح رفتار آن اقداماتی از قبیل از 1ـ جلسه مشاوره با خانواده 2ـ مسئولیت دادن و شرکت دادن علی در کارها و فعالیت های گروهی 3ـ جلسه مشاوره با انجمن اولیاء و شورای دانش آموزی 4ـ معرفی علی به مرکز مشاوره انجام گرفت که نتیجه آن باعث شد که علی عادت بد ناخن جویدن را کنار بگذارد و خودش هم به این مسأله پی برد که ناخن جویدن راهی برای حل مشکل نمی تواند باشد باید با فکر کردن و تلاش و کمک گرفتن از بزرگترها به حل مشکل خود بپردازد.



اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن و استرس را در علی  دانش آموز کلاس اول بهبود بخشم ؟ اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد. فرمت فایل: ورد قابل ویرایش تعداد صفحات: 27           چکیده جویدن ناخن یکی از ...

دانلود اقدام پژوهی


معاون آموزشی


اقدام پژوهی مدیر


اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی


اقدام پژوهی معاون اجرایی


اقدام پژوهی معاون عمومی


اقدام پژ

مقاله ششمین جشنواره نوجوان سالم با موضوع پیشگیری از رفتار های پر خطر

مقاله ششمین جشنواره نوجوان سالم با موضوع پیشگیری از رفتار های پر خطر
دانلود مقاله پیشگیری از رفتار های پرخطر با فرمت ورد و قابل ویرایش در 26صفحه جهت ارائه به ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ویژه دانش آموز
مقاله ششمین جشنواره نوجوان سالم با موضوع پیشگیری از رفتار های پر خطر دانلود مقاله پیشگیری از رفتار های پرخطر با فرمت ورد و قابل ویرایش در 26صفحه جهت ارائه به ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و کلیه کارکنان اداری و آموزشی آموزش و پرورش(کلیه دوره های تحصیلی)
این مقاله در جهت ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر ،سوءمصرف مواد و آسیب های اجتماعی و به منظور شناسایی و رشد استعدادها و افزایش مهارت ها و سطح آگاهی دانش آموزان،نگارش گردیده است.
این مقاله با رویکرد دینی و اسلامی شامل احادیث،حکایات،پندها و درس ها در مورد شیوه های زندگی سالم می باشد.
ب)محورها:
1-پیشگیری از گرایش به دخانیات
2-پیشگیری از گرایش به سوءمصرف مواد
3-پیشگیری از گرایش به خشونت
این مقاله به ترتیب دارای صفحه ذکر نام و یاد خداوند متعال،صفحه ی عنوان،صفحه تقدیم و تشکر،پیشگفتار،یک صفحه چکیده، ،مقدمه،روش تحقیق،ادبیات تحقیق، ،نتیجه گیری و اظهار نظر محقق بوده ومنابع مورد استفاده در متن در آخر مقاله آورده شده است.
چکیده
رفتارهای پر خطر مهمترین عامل به خطر افتادن سلامت جامعه و به خصوص نوجوانان هستند. امروزه شیوع رفتارهای پرخطر بخصوص در نوجوانان و جوانان به یکی از مهمترین و گسترده ترین دل نگرانیهای جوامع بشری تبدیل شده است. علیرغم فعالیتهای پیگیرانه سه دهه گذشته رفتارهای مخاطره آمیز در سطح جهان دارای رشد تصاعدی بوده است. هزینه پزشکی و مراقبتی آن رو به افزایش است. حال آنکه پیشگیری، تنها راه مقابله تشخیص داده شده است. تغییر رفتارهای مردم مستلزم اطلاع و آگاهی آنهاست.
اگر با دید دقیق تمام مراحل زندگی هر انسان را بررسی کنیم، می بینیم که نوجوانی یکی از سخت ترین، پر تلاطم ترین و پر فشارترین و در عین حال یکی از مراحل شیرین زندگی هر انسانی است، چرا که در این مرحله است که فرد برای اولین بار با مسائل و رفتارها و فرضیه هایی در ذهن، آشنا می شود که شاید در هیچ یک از مراحل قبل و بعد از این دوره با آنها آشنا نبوده است..(احدی، جمهری ؛1378).
نوجوانی را سنی حساس در ایجاد و گسترش رفتارهای مقابله ای و پاسخ به نیازهای محیطی می دانند.در این دوره، نوجوان به واسطه تغییرات سریع قیزیکی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و شناختی با انبوهی از مشکلات مغایر سلامت همراه است. نوجوان برای این که بتواند خود و جایگاه خود را در جامعه و خانواده ثابت کند و برای خود نقش و پایگاهی داشته باشد ممکن است به رفتار های مخرب و پر خطر روی بیاورد.
در مقاله حاضر قصد داریم به بحث پیشگیری از رفتار های پرخطر در نواجوانان بپردازیم.
کلیدواژه : رفتار،پرخطر،پیشگیری،نوجوانان

 دانلود مقاله پیشگیری از رفتار های پرخطر  با فرمت ورد و قابل ویرایش در 26صفحه جهت ارائه به ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و کلیه کارکنان اداری و آموزشی آموزش و پرورش(کلیه دوره های تحصیلی) این مقاله در جهت ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر ،سوءمصرف مواد و آسیب های اجتماعی و به منظور شناسایی و رشد استعدادها و افزایش مها ...

دانلود


مقاله


نوجوان


سالم


نوجوان سالم


ترویج


شیو


زندگی


پیشگیری


رفتار


خشونت


سو مصرف


پرخطر

دانلود مقاله فرش چیست

دانلود مقاله فرش چیست
مقاله فرش چیست یک فایل کامل و جامع بوده که برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.
دانلود مقاله فرش چیست مشخصات این فایل
عنوان:فرش چیست
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:63
این مقاله در مورد فرش چیست می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله فرش چیستکهن ترین نمونهٔ قالی
کهن ترین نمونه قالی، فرش هایی است که در پازیریک به سال ۱۹۴۹ بدست آمده است. پازیریک، دره ای است در دامنهٔ تپه های نواحی شمالی کوهستان "آلتایی"، از نواحی جنوبی سیبری مرکزی و در ۷۹ کیلومتری مرز مغولستان خارجی، با ارتفاع نزدیک ۱۵۰۰ متر از سطح دریا. در بازدید از پازیریک بوسیله رودنکو، پنج مقبرهٔ بزرگ و نه مقبرهٔ کوچک کشف شد که ظاهرشان مانند تپه های سنگی بود. حفاری این مقبره ها که در روسیه "کورگان" نامیده می شوند، از اوایل قرن چهاردهم هجری شمسی آغاز شد و در طول بیست سال در چند نوبت ادامه یافت. به علت یخبندان درون مقبره ها، یخها را با کمک جریان آب گرم شکسته و خارج کردند تا بتوانند به وسایل درون گورها دسترسی پیدا کنند و معلوم شد که ساکنان این نواحی سَکایی های ایرانی تبار بوده اند....(ادامه دارد)
قالی در طول تاریخ ایران
دوران ساسانی

از صنعت قالیبافی ایران در زمان ساسانیان یادگاری در دست نیست جز روایتهایی در نوشته های پراکنده . در سالنامهٔ چینی (سوئی سو Sui -Su ) (مربوط به سالهای ۵۹۰ - ۶۱۷ برابر با سالهای ۵ -۳۲) قالی از جمله فرآورده های ایران شمرده شده است . در جنگ هراکلیوس شاهنشاه روم شرقی با خسروپرویز و پیروزی وی و غارت شهر تیسفون در اوایل سدهٔ هفتم میلادی (628 میلادی)، از جمله اشیاء غارت شده از ایران از "قالی های نرم" نیز یاد شده است....(ادامه دارد)
پس از اسلام
پس از اسلام تا پیش از سدهٔ نهم هجری نمونه ای از فرش بجا نمانده است. جز آن که در کتاب این جهانگرد و آن تاریخ نویس اشاره هایی به شهرت قالی ایران آمده است. کمی پس از هجرت، یک جهانگرد چینی به نام "هوانگ تسانگ" از مهارت ایرانیان در بافت قالی سخن گفته است. و دیگر اینکه المستنصر خلیفهٔ عباسی قالی ای مصوَّر به صُوَّر انسانی با کتیبه های پارسی داشته است ...(ادامه دارد)
افشاریه و زندیه
دورهٔ کارگاه های فرش در ایران با هجوم افغانها به پایان رسید. افغانها تا زمانی که سلطه آنها در ایران برقرار بود، آثار موجود در اصفهان را چپاول کردند و از بین بردند. کمی بعد یک سالار جوان از خراسان، بنام نادر، شاه ایران شد. در تمام مدت فرمانروائی نادرشاه، تمام وقت و نیروی آن صرف جنگیدن با افغانها، ترکها و روسها را گذشت. در این دوره و تمام دوران یاغی گری گروههای مختلف و آشفتگی ایران بعد از مرگ او هیچ فرشی که ارزشی داشته باشد بافته نشد، و این رسم و سنت به تنهائی بوسیلهٔ افراد چادرنشین و هنرمندان این صنعت در شهرهای کوچک دنبال میشد....(ادامه دارد)
مقدمه :
اصطلاح رنگرزی تقریباً منحصر به صنایع نساجی می شود . رنگرزی به معنی رنگ کردن الیاف ، پارچه ، نخ ، و دیگر مواد نساجی می باشد که هر کدام دارای کیفیتهای متفاوتی از یکنواختی و پایداری در برابر شستشو و در معرض محیط ممکن است میباشد .. رنگرزی ارتباطی خاص یا رنگ آمیزی الیاف نساجی دارد . الیاف اصلی که کاربردی گسترده در ساخت منسوجات دارند شامل پشم ، ابریشم ، نخ می باشند و دیگر روش های رنگرزی این رشته ها از بنیاد مختلف هستند . لازم شده است که مطالعه عمیات رنگرزی را تحت موضوعات جداگانه رنگرزی پشم ، رنگرزی ابریشم و رنگرزی نخ طبقه بندی کنیم ....(ادامه دارد)
جغرافیای فرش: ایران
پراکندگی و گستردگی مراکز فرشبافی ایران چنان است که اگر بخواهیم به مفهوم دقیق و علمی به بررسی آنها بپردازیم، چاره ای جز تعیین مبانی جغرافیای قالیبافی ایران نیست.
مبانی خاصی که به توصیف استانها، شهرها و روستاهای متعدد ایران که بافندگی قالی گره دار اشتغال دارند میپردازد. این مبانی ضمن معرفی این مناطق به این نتیچه خواهد رسید که جغرافیای سیاسی و اقتصادی ایران منطبق با جغرافیای قالیبافی ایران نیست....(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب مقاله فرش چیستکهن ترین نقش قالی
کهن ترین نمونهٔ قالی
قالی پازیزیک
قالی در طول تاریخ ایران
دوران ساسانی
پس از اسلام
سلجوقیان
مغولان، ایلخانیان، تیموریان، گورکانیان و آق قویونلوها
صفویان
افشاریه و زندیه
قاجاریه و پهلوی
وضع موجود
فرشهای نفیس
مقدمه
اشکال گوناگون رنگرزی بافته ها و مواد خام نساجی
...(ادامه دارد)

  مشخصات این فایل عنوان:فرش چیست فرمت فایل: word(قابل ویرایش) تعداد صفحات:63 این مقاله در مورد فرش چیست می باشد.  بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله فرش چیستکهن ترین نمونهٔ قالیکهن ترین نمونه قالی، فرش‌هایی است که در پازیریک به سال ۱۹۴۹ بدست آمده است. پازیریک، دره‌ای است در دامنهٔ تپه‌های نواحی شمالی کوهستان "آلتایی"، از نواحی جنوبی سیبری مرکزی و در ۷۹ کیلومتر ...

همه چیز در مورد فرش


تاریخچه فرش


آشنایی با فرش


قالی در طول تاریخ ایران

دانلود کتاب بسیار ارزشمند و نایاب جامع العلوم ستینی از امام فخر رازی چاپ سنگی بمبئی 1323 قمری

دانلود کتاب بسیار ارزشمند و نایاب جامع العلوم ستینی از امام فخر رازی چاپ سنگی بمبئی 1323 قمری
دانلود کتاب بسیار ارزشمند و نایاب جامع العلوم ستینی از امام فخر رازی چاپ سنگی بمبئی 1323 قمری
دانلود کتاب بسیار ارزشمند و نایاب جامع العلوم ستینی از امام فخر رازی چاپ سنگی بمبئی 1323 قمری این اثر مهمترین تألیف فارسی امام فخر رازی است، کتابی در شناسایی دانشهای شناخته شده آن روزگار است که در آن وی به شیوه ای موجز و ساده و منظم، معارف زمان خود را برای ایرانیانی که به زبان عربی تسلط یا آشنایی نداشته اند، برشمرده و تعریف کرده است. این کتاب یکی از دانشنامه های نخستین زبان فارسی است که در آن شصت دانش رایج زمان مؤلف به زبان علمی و ضمنا در نهایت کوتاهی تعریف و توضیح شده است. اگر موضوع بعضی از ابواب کتاب امروز جنبه کاربردی نداشته باشد ولی از لحاظ تبیین معارف قدیم و دستیابی کنونی ما به مفاهیم و مصادیق آن علوم و آن مباحث سودمند است. از این کتاب که موسوم به جامع العلوم یا ستینی یا حدائق الانوار فی حقایق الاسرار و در تحریرهای گوناگون چهل یا شصت باب است، دستنویسهای بسیاری در کتابخانه های ایران و کشورهای دیگر بر جای مانده و همین امر نشانه استقبال عموم مردم از این کتاب در طی ادوار گذشته است.
جامع العلوم تنها یکبار به سال 1323 هـ.ق در بمبئی به چاپ سنگی رسیده و سپس در تهران به سال 1345 هـ.ش از روی همین چاپ به صورت افست تجدید طبع شده است. امام فخر رازی در تدوین جامع العلوم روش تازه ای در پیش گرفت او بر خلاف دایرة المعارف های متداول، دانشهای تازه ای وارد کتاب خود کرد و ابواب 60 گانه کتابش را در دو مقوله جدا جای داد: نخست علوم نقلی {=علوم دینی} که شامل دانشهای دینی و مذهبی بود و دیگر علوم عقلی و فلسفی که جنبه غیر مذهبی داشت. در بخش نخست ابوابی چون فقه، خلاف، تفسیر، وصایا، قرائت قرآن، نحو، عروض، تاریخ و امثال آن جای دارد و در بخش دوم عناوین مربوط به علوم عقلی همچون: تشریح، نورشناسی، طب، بیطره، بزاه، ریاضیات، هندسه و امثال آن جای گفته اند.
در باب تعداد علوم معرفی شده در جامع العلوم اطلاع دقیقی در دست نیست در برخی منابع از چهل علم و در بیشتر مآخذ از 60 علم سخن رفته است. فخر رازی جامع العلوم را در دوره اول زندگی علمی خود یعنی بین سالهای 574 و 575 هنگام اقامت خود در خوارزم به زبان فارسی تألیف کرده و به سلطان علاءالدین تکش خوارزمشاه تقدیم داشته است. منابع فخر رازی در تدوین این کتاب به جز آثار مشهور و رایج به ویژه تالیفات ابن سینا، برخی منابع مهجور و غریب است. از این رو کتاب او در بسیاری موارد از ارزش و اعتبار و تازگی برخوردار است.

معرفی اجمالی نویسنده
امام فخرالدین ابو عبدالله محمد بن عمر بن حسین بن حسن بن علی تیمی طبرستانی مشهور به ابن خطیب رازی و امام المشککین از بزرگان متکلمین و خطبا و فیلسوف مشهور سده ششم هجری در 25 رمضان سال 543 یا 544 در شهرری زاده شد. محمد بن عمر فخر رازی یکی از مشاهیر علمی و ادبی اسلام شمرده می شود که در عصر خود از بزرگترین علما و حکمای اسلام بوده و در علوم معقول و منقول یعنی فلسفه، کلام، ریاضیات و فقه و اصول، تفسیر قرآن و ادبیات استاد، صاحب نظر و مرجع فضلای زمان محسوب می شده است. ایشان ابتدا نزد پدرشان که خطیب مشهوری بود درس خوانده و سپس نزد کمال سمعانی (سمنانی) مقدمات علوم و نزد مجدالدین جیلی علم کلام و حکمت آموخته و ضیاءالدین عمر ومحمود بن حسن حمصی دیگر علوم را فراگرفت. برای آموختن فلسفه بوعلی و فارابی به خراسان رفت و نتیجه کامل گرفت و به ماوراءالنهر سفر کرد.
ایشان در فروع دین شافعی مذهب و در اصول عقاید کلامی پیرو مذهب اشعری بود و با این وصف با علمای هم کیش خود همیشه در مجادله و مناظره بود. ایشان شعرهایی پراکنده به فارسی و عربی نیز سروده است که حاوی مفاهیم پندآمیز هستند. زندگی امام فخر، علی رغم عسرت و تنگدستی دوران نوجوانی پس از ورود به خوارزم و ماوراءالنهر و سکونت چند ساله در دربار خوارزمشاهیان رونق یافت. از حوادث دردناک زندگی امام فخر در سالهای پایانی زندگی مرگ فرزند جوانشمحمد در اواسط سال 601 ق در هرات بود.
امام فخر دارای سه پسر و دو دختر بوده است. پسران او: محمد - ضیاءالدین – شمس الدین. امام فخر در سالهای پایانی زندگی در هرات سکونت گزید. در اوایل سال 606 ق بیماری سختی گریبانگیر او شد و سرانجام روز عید فطر همین سال در 62 سالگی در هرات درگذشت. متن وصیت نامه امام فخر در کتابهایی چون طبقات الشافعیه سبکی و طبقات الاطبا ذکر شده است. این وصیت نامه را وی حدود 8 ماه پیش از مرگش یعنی در 21 محرم 606 هـ.ق خطاب به شاگردش ابوبکر ابراهیم بن ابی بکر بن علی اصفهانی املا کرده است. وصیت نامه متضمن چکیده نظریات او پیرامون دین و فلسفه و قرآن با عباراتی فشرده است و در آخر مطالبی پیرامون نگهداری فرزندانش خطاب به وصی و شاگردش عنوان کرده است.

ساختاربندی کتاب:
این کتاب شامل 60 باب به شرح زیر است:

*جامع العلوم در 60 باب است، هر باب مختص معرفی یک دانش و از نه اصل یا مسئله تشکیل یافته است. سه مسئله نخست هر باب اصول ظاهره، سه اصل دوم اصول مشکله و توضیح در باب مشکلات و غوامض آن و سه اصل یا مسئله سوم در باب امتحانات مربوط به آن رشته است.
*مقدمه کتاب و شرح ابواب
1. باب اول: علم الکلام 2.باب دوم: اصول الفقه 3.باب سوم: علم الجدل
4.باب چهارم: علم الخلاف 5.باب پنجم: علم المذهب 6.باب ششم: علم الفرایض
7.باب هفتم: علم الوصایا 8.باب هشتم: علم التفسیر 9.باب نهم: علم دلایل الاعجاز
10.باب دهم: علم القراءة 11.باب یازدهم: علم الاحادیث
12.باب دوازدهم: علم اسامی رجال 13.باب سیزدهم: علم التواریخ
14.باب چهاردهم: علم المغازی 15.باب پانزدهم: علم النحو
16.باب شانزدهم: علم الصرف 17.باب هفدهم: علم الاشتقاق
18.باب هجدهم: علم الامثال 19.باب نوزدهم: علم العروض
20.باب بیستم: علم القوافی 21.باب بیست و یکم: علم بدایع الشعر و النثر
22.باب بیست و دوم: علم البیان 23.باب بیست و سوم: علم المنطق
24.باب بیست و چهارم: علم الطبیعیات 25.باب بیست و پنجم: علم التعبیر
26.باب بیست و ششم: علم الفراسة 27.باب بیست و هفتم: علم الطب
28.باب بیست و هشتم: علم التشریح 29.باب بیست و نهم: علم الصیدنة
30.باب سی ام: علم الخواص 31.باب سی ویکم: علم الاکسیر و هو عل
32.باب سی و دوم: علم الجواهر 33.باب سی و سوم: علم ال
34.باب سی و چهارم: علم الفلاحه 35.باب سی و پنجم: علم قلع الآثار
36.باب سی و ششم: علم البیطرة 37.باب سی و هفتم: علم البزاة
38.باب سی وهشتم: علم الهندسه 39.باب سی و نهم: علم المساحة
40.باب چهلم: علم جر الاثقال 41.باب چهل و یکم: علم آلات الحروب
42.باب چهل و دوم: علم حساب الهند 43.باب چهل و سوم: علم الحساب الهوایی
44.باب چهل و چهارم: علم الجبر و المقابله 45.باب چهل و پنجم: علم الارثماطیقی
46.باب چهل و ششم: علم اعداد الو47.باب چهل و هفتم: علم المناظر
48.باب چهل و هشتم: علم الموسیقی 49.باب چهل و نهم: علم الهیئة
50.باب پنجا هم: علم الاحکام 51.باب پنجاه و یکم: علم الر
52.باب پنجاه و دوم: علم العزیم 53.باب پنجاه و سوم: علم الهیات
54.باب پنجاه و چهارم: علم المقالات اهل العالم 55.باب پنجاه و پنجم: علم الاخلاق
56.باب پنجاه و ششم: علم السیاسات 57.باب پنجاه و هفتم: علم تدبیر المنزل
58.باب پنجاه و هشتم: علم الآخرة 59.باب پنجاه و نهم: علم الدعوات
60.باب شصتم: علم آداب الملوک
*خاتمه در علم شطرنج و انواع بازی شامل 15 صورت

این اثر مهمترین تألیف فارسی امام فخر رازی است، کتابی در شناسایی دانشهای شناخته شده آن روزگار است که در آن وی به شیوه ای موجز و ساده و منظم، معارف زمان خود را برای ایرانیانی که به زبان عربی تسلط یا آشنایی نداشته اند، برشمرده و تعریف کرده است. این کتاب یکی از دانشنامه های نخستین زبان فارسی است که در آن شصت دانش رایج زمان مؤلف به زبان علمی و ضمنا در نهایت کوتاهی تعریف و توضیح شده است. اگر موضوع بعض ...

دانلود کتاب بسیار ارزشمند و نایاب جامع العلوم ستینی از امام فخر رازی چاپ سنگی بمبئی 1323 قمری